مدیرعامل اپراتور ایرانسل گفت: پیشنهاد راه اندازی وای فای عمومی را برای کل مشترکان اپراتورهای تلفن همراه به رگولاتوری داده ایم تا مشترکان سایر اپراتورها هم بتوانند از خدمات این شبکه استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، علیرضا قلمبر دزفولی امروز در نشست خبری همزمان با سالروز اعطای نخستین پروانه ارتقای شبکه های تلفن همراه به نسل سوم و چهارم اظهار داشت: طی یکسال اخیر شبکه نسل سوم موبایل در بیش از ۴۰۰ شهر، دهستان و ۵۶ مسیر جاده ای کشور توسط ایرانسل راه اندازی شده است و این اپراتور در بیش از ۸۰ شهر و دهستان نسل چهارم موبایل را نیز راه اندازی کرده است.

وی گفت: تا پایان سال جاری بیش از ۵۰۰ شهر کشور تحت پوشش شبکه نسل سوم و چهارم موبایل ایرانسل قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل اپراتور ایرانسل سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت نسل سوم ایرانسل را به طور متوسط ۱۰ برابر شبکه نسل دوم و سرعت انتقال داده در شبکه نسل چهارم ایرانسل را به طور متوسط ۱۰ برابر شبکه نسل سوم عنوان کرد.

وی با اشاره به مصرف ماهیانه دیتا در شبکه تلفن همراه ایرانسل گفت: مصرف ماهیانه دیتا از طریق نسل سوم موبایل در شبکه ایرانسل به ۸ هزار ترابایت تا پایان تیرماه رسیده است که رشد ۴۵۰ درصدی را نشان می دهد.

دزفولی با اشاره به دریافت موافقتنامه راه اندازی خدمات وای فای عمومی به عنوان نخستین پروانه ارائه این خدمات در کشور از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: روز گذشته این سرویس  در منطقه توچال تهران راه اندازی شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد خود را برای اینکه سایر مشترکان اپراتورهای دیگر نیز بتوانند از این شبکه عمومی استفاده کنند به رگولاتوری اعلام کرده ایم و این شبکه در هر جای کشور و اماکن عمومی که توجیه اقتصادی داشته باشد راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل اپراتور ایرانسل با اشاره به راه اندازی سرویس ماشین به ماشین (M۲M) و شبکه پاند پهن ثابت بر مبنای تکنولوژی LTE که روز گذشته و با دریافت پروانه ارائه این خدمات از وزارت ارتباطات وارد فاز اجرایی شده است، گفت: ایرانسل هم اکنون ۲۳ میلیون مشترک اینترنت دارد که ۱۳ میلیون این مشترکان از اینترنت باند پهن استفاده می کنند و برنامه های ما بر این اساس است که علاوه بر شبکه های مبتنی بر نسل ۴، شبکه اینترنت ثابت را نیز با مجوزی که از وزارت ارتباطات دریافت کرده ایم توسعه دهیم.

راه اندازی تلویزیون اینترنتی توسط ایرانسل

مدیرعامل اپراتور ایرانسل در مورد برنامه های این اپراتور برای ارائه خدمات تلویزیون اینترنتی(IPTV) گفت: درخواست خود را برای دریافت پروانه تلویزیون اینترنتی ارائه دادیم و ایرانسل یکی از ۵ شرکتی است که درخواست راه اندازی این سرویس را دارد. در این زمینه در حال مذاکره با سازمان صدا و سیما هستیم و یک پلتفرم را نیز در این زمینه ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به دریافت پروانه خدمات باند پهن بیسیم در کشور گفت: تقاضای دریافت پروانه خدمات ارتباطات ثابت باند پهن را نیز داشته ایم که تاکنون رگولاتوری ما را واجد شرایط برای دریافت این پروانه اعلام نکرده و در حال بررسی بر روی این تقاضا است.

مدیرعامل اپراتور ایرانسل در مورد مشکل مشترکان وایکمس ایرانسل به دلیل عدم توسعه و کیفیت در پاسخ به مهر گفت: مشترکان وایمکس تنها در یک مقطع زمانی و به دلیل مشکلات پهنای باند با اختلالاتی مواجه بودند اما هم اکنون این مشترکان مشکلی در این زمینه ندارند.

وی گفت: با دریافت پروانه ارتقاء خدمات وایکمس در کشور و سراسری شدن این خدمات، شبکه این تکنولوژی نیز بر مبنای فناوری TD-LTE ارتقا یافته و پس از آن مشترکان فعلی وایکمس را نیز به این تکنولوژی ارتقا خواهیم داد و مشکلی از بابت کیفیت در حال حاضر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سامانه سنجش سرعت اینترنت در ایرانسل راه اندازی شده در خصوص تذکر سازمان تنظیم مقررات به این اپراتور نیز گفت: برای راه اندازی سامانه سنجش سرعت سرویس وایمکس از رگولاتوری تذکر دریافت کردیم که با مکاتبات صورت گرفته، این سامانه راه اندازی شده ومشکل برطرف شده است.

امکان اختلال شبکه ایرانسل در دو ماه آینده

دزفولی با تاکید بر اینکه قطعی تماس بین مکالمه در شبکه ایرانسل ۶ دهم درصد ارزیابی می شود، گفت: شبکه ایرانسل، شبکه پایداری است و مشکلی از بابت اختلال در تماس و مکالمات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در زمینه سرعت اینترنت نیز بر اساس تجربه مشترکان با افزایش ظرفیت سایت های این شبکه، خدمات یکسان در سرعت اینترنت به مشترکان ارائه می شود اما ممکن است برای ارتقا شبکه ایرانسل طی دو ماه آینده در برخی از نقاط شهری، شبکه دچار نوساناتی باشد و مشترکان با مشکلاتی روبرو شوند که این موضوع به دلیل ارتقا شبکه خواهد بود و در مورد آن اطلاع رسانی صورت می گیرد.

تمام مسابقات ایرانسلی مجوز دارند

مدیرعامل اپراتور ایرانسل در مورد دستور توقف مسابقات پیامکی از سوی دستگاه قضایی گفت: ما تاکنون هیچ حکمی برای توقف مسابقات پیامکی از سوی دستگاه قضایی دریافت نکرده ایم. تمامی مسابقات پیامکی ایرانسل دارای مجوزهای لازم از مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد و مراکز ذیربط است.

وی با اشاره به مصوبه مجلس برای اختصاص ۱۰ ریال از نرخ پیامک به ازای هر تراکنش به دولت گفت: پیشنهاد می کنیم که این مصوبه در بودجه سال آینده اصلاح شود و این بار از دوش مشترکان برداشته شود چرا که هم اکنون یک ریال از هزینه ای که مشترکان برای توسعه شبکه می دهند به خزانه واریز می شود.

دزفولی گردش سالانه شبکه این اپراتول را ۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و تصریح کرد: ایرانسل برای نسل دوم تلفن همراه و وایمکس ۴ میلیارد دلار و برای نسل ۳ و ۴ تلفن همراه یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.