معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از بهترین روزهای زندگی کاری خود می‌گوید و معتقد است دانشگاه صنعتی شریف زندگی‌اش است زیرا بیشترین روزهای جوانی‌اش را در این دانشگاه گذرانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری در برنامه مستند یک روز یه یک وزیر که به مناسبت هفته دولت از شبکه مستند سیما پخش می شود، بهترین روزهای کاری خود را فعالیت در دانشگاه صنعتی شریف می داند زیرا در دانشگاه با جوانان بسیاری آشنا می شود.

وی معتقد است با قبول مسئولیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وقت کمتری برای حضور در خانواده دارد اما زمانی که در دانشگاه صنعتی شریف به عنوان استاد فعالیت می کرد بهترین روزهای زندگی اش را گذرانده زیرا علاوه بر معاشرت با جوانان وقت بیشتری برای حضور در خانواده خود داشته است.

در این برنامه ستاری در پاسخ به سئوالی مربوط به خانواده خود مطرح کرد که علاقه ای به صحبت در خصوص جزئیات زندگی خانوادگی خود ندارد و دلیل این امر را بزرگ شدن در یک خانواده نظامی اعلام کرد و گفت: اصولا خانواده های ارتشی به نحوی بزرگ می شوند که درخصوص خانواده های خود صحبت نمی کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دانشگاه صنعتی شریف زندگی من است زیرا بیشتر روزهای جوانی خود را در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه گذرانده ام.

ستاری بیان کرد: بسیاری از دوستان من خارج از کشور مشغول به فعالیت در دانشگاه های مختلف هستند و این افراد زمانی که در ایران بودند زیاد کار نمی کردند اما اکنون که در خارج هستند، حدود ۱۸ ساعت فعالیت و کار می کنند.

وی افزود: درحال حاضر ایرانی ها در بسیاری از شرکت ها و دانشگاه های مهم دنیا فعالیت می کنند که تمامی این افراد ظرفیت های دانشی کشور بشمار می روند و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

در اقتصاد دانش بنیان چاه نفت مهم نیست

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان به نیروهای انسانی اهمیت می دهد، گفت: در اقتصاد دانش بنیان چاه نفت و طلا مهم نیست بلکه نیروی انسانی در اولویت قرار دارد بنابراین ما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از نیروی انسانی خوبی که اکنون در کشور وجود دارد استفاده و تلاش کنیم تا آنها را از دست ندهیم.

ستاری اضافه کرد: باتوجه به اینکه اقتصاد ما متکی به نفت است بنابراین در این اقتصاد به جوانان اهمیتی داده نمی شود و برنامه ای برای جوانان دارای ایده و فکر وجود ندارد و معیاری برای ارزش گذاری آنها تعیین نشده است.

حمایت به معنای پول مفت نیست

وی با بیان اینکه بزرگترین خیانت به جوانان دادن پول بدون زحمت است، گفت: ما باید از جوانان حمایت کنیم اما این حمایت به معنای پرداخت پول مفت نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رویکرد بنیاد ملی نخبگان حمایت از جوانان است اما این حمایت به معنای پرداخت پول بدون زحمت نخواهد بود.

۶۰ درصد صنعت دنیا بر پایه علوم انسانی است

ستاری با بیان اینکه علوم انسانی پایه صنایع مختلف است، گفت: ۶۰ درصد صنایع جهان بر پایه علوم انسانی است زیرا مباحث مربوط به فروش و بازاریابی نقش بسزایی در تجاری سازی محصولات دارد.

وی تاکید کرد: ما در کشور فارغ التحصیلان زیادی در حوزه علوم انسانی داریم اما به دلیل اینکه جایگاه این علم در کشور تعیین نشده است همچنان بسیاری از این فارغ التحصیلان بیکار هستند.