دبیرهفدهمین کنگره تازه های قلب و عروق با بیان اینکه دستگاه های ضربان ساز مصنوعی قلب (پیس میکر) ازجمله درمان های شناخته شده برای کند کردن ضربان های شدید قلب است، افزود: نمونه های جدید این دستگاه ها وارد ایران شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر مسعود اسلامی با اشاره به اینکه یکی از بیماری های قلب و عروق، نامنظمی ضربان قلب (آریتمی) است، اظهار کرد: در این حالت قلب بیشتر یا کمتر از حالت طبیعی یا در حد طبیعی اما به صورت نامنظم می زند.

وی در مورد نمونه های جدید پیس میکرها گفت:نمونه های جدید پیس میکرها که به اندازه یک سکه است، به جای تعبیه از طریق عمل جراحی در داخل قلب بیمار، از طریق وریدهای کشاله ران، در بطن راست بیمار قرار داده می شود.

اسلامی افزود: با استفاده از این نمونه های جدید، دیگر سیمی در سیستم وریدی بیمار گذاشته نمی شود و این دستگاه می تواند چهار تا 6سال در بدن بیمار باقی بماند.

دبیر هفدهمین کنگره تازه های قلب و عروق گفت: دستگاه دیگری که به تازگی طراحی شده و برای اولین بار در ایران در هفدهمین کنگره تازه های قلب و عروق کارگاه آموزشی آن برگزار می شود، Sub cutaneous ICD است.

اسلامی توضیح داد: این یک دستگاه است که در زیر پوست و روی قلب تعبیه می شود تا در مواردی که بیمار دچار ضربان قلب بسیار بالا و خطرناک می شود، با دادن شوک، ضربان قلب بیمار به حالت طبیعی برگردد. با استفاده از این دستگاه نیز هیچ سیمی در داخل حفره های قلب قرار نمی گیرد.

هفدهمین کنگره تازه های قلب و عروق به همت انجمن آترواسکلروزیس ایران از 31 شهریور تا سوم مهرماه سال جاری در سالن همایش های بین المللی رازی تهران برگزار می شود.