تیم ربات های ریزپرنده پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر« ARC »در مسابقات جهانی ربات­های پرنده «IMAV۲۰۱۵» در کشور آلمان موفق شد با کسب مقام نائب قهرمانی به کار خود در این رقابت­ها پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، فرزاد احمدی نژاد، سرپرست تیم­ ربات های ریزپرنده پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این مسابقات در روزهای ۱۴ الی ۱۸ سپتامبر در کشور آلمان برگزار شد و تیم ربات­های ریز پرنده پژوهشکده رباتیک این دانشگاه که به همراه سه تیم دیگر از ایران در این دوره از رقابت­ها شرکت کرده بود، موفق شد پس از تیم «AKAMAV »آلمان، به مقام دوم این رقابت­ها دست یابد.

همچنین تیم « TU Delft » از کشور هلند نیز به مقام سوم دست یافت.  

وی افزود: این مسابقات با حضور ۱۷ تیم از کشورهای آلمان، هلند، فرانسه، چین، سنگاپور، برزیل، هند و ایران برگزار گردید که تیم ربات های ریزپرنده پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به عنوان یکی از پرافتخارترین تیم های ایران و جهان در این دوره از بازی ها، تنها تیم از ایران بود، که موفق به کسب مقام شد.

احمدی­ نژاد بیان کرد: مسابقات در دو بخش داخل ساختمان و خارج ساختمان برگزار می­ شود و عمدتا هدف آن ناوبری خودکار ربات­ها در این شرایط است. مسابقات از نظر زمان بندی بسیار فشرده بوده و هر تیم تنها اجازه دارد تا یکبار و به مدت ۱۵ دقیقه به رقابت بپردازد.

اعضای این تیم در این دوره از مسابقات  را فرزاد احمدی نژاد، مسعود حیدری و شیرین ریحانیان مشهدی تشکیل می‌دادند.