بسیاری از جنبه های فناوری نانو منتهی به پیشرفت های مهم در عملکرد انسانی می شود، ولی برای رسیدن به این پیشرفت ها حوزه ی نانو زیستی از اهمیت و موضو عیت خاصی برخوردار است. پیشرفت فناوری ها در دهه ی گذشته بیش تر به معجزه شباهت دارد. این پیشرفت ها منتهی به درک روزافزون و بهتر از زیست شناسی انسان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در این مقاله نویسنده در ابتدا به درمان فردی برای توسعه‌ی انسانی پرداخته و سپس به موضوع و اهمیت ژنتیک در درمان بیماری‌ها پرداخته است.

نویسنده اعتقاد دارد، زمان آن فرا رسیده است که دانشمندان این بحث را در جایگاه درست ببینند. سوء برداشت‌ها و ترس‌های تعیین ژنتیک آن قدر گمراه کننده‌اند که فناوری را که موجب ارتقای هستی هر انسانی می شود، به تاخیر انداخته‌ایم. در حوزه‌های تشخیص پزشکی، تست ها و بررسی‌های مربوط به تعیین بیماری یا شرایط بیماری را بدون هیچ تردیدی می‌پذیریم، ولی بسیاری از مردم در مورد آن دسته از تست های ژنتیک که صریح‌ترند و زودتر قابل تشخیص‌اند نگرانی زیادی دارند. مطمئناً مباحث اخلاقی بسیار مهمی در مورد تعیین ژنتیک وجود دارد.

ولی حتی این مباحث هم در برخی از جنبه‌ها با تصورات غلط مبهم شده‌اند ، و علت آن رفتار گذشته‌ی افرادی است که معنای واقعی تعیین ژنتیک را بدرستی درک نمی‌کردند و یا قصد سوء استفاده از آن را داشتند. اکنون زمان آن است که این سوء برداشت را اصلاح کنیم و از مزایای کامل این فناوری برای همه‌ی افراد بهره‌مند شویم.
در ادامه این مقاله به برنامه آزمایشی برای ادراک ژنوتیپ و عملکرد انسان و اهداف آن پرداخته شده است.