معمولا کارفرینان جوان یا دارای سرمایه نقدی محدودی هستند و یا برای رشد شرکت و ایجاد ثروت به شدت به دنبال جذب سرمایه هستند. در این راستا نکاتی قابل شرح است که قبل از ارائه ایده نیاز به تامل دارد.

پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شرکت های نو پا دارای  تعریف و خصوصیات ویژه ای هستند.در این میان علاوه بر نیاز به طراحی هسته اولیه محصول ، خدمات قابل ارائه، ارزش پیشنهادی و یا تعریف مدل تجاری که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، نیاز به سرمایه برای تشکیل ، تجاری سازی و رشد شرکت از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

معمولا کارفرینان جوان یا دارای سرمایه نقدی محدودی هستند و یا برای رشد شرکت و ایجاد ثروت به شدت به دنبال جذب سرمایه هستند . در این راستا نکاتی قابل شرح میباشد که قبل از ارائه ایده نیاز به تامل دارد تا در زمان بررسی پیشنهاد از سرمایه گذار بهترین گزینه انتخاب شود. معمولا انتخاب نا درست گزینه سرمایه گذاری میتواند حتی باعث شکست کامل بنگاه شوند بنابراین توجه به نکات زیر در ارائه طرح تجاری و انتخاب سرمایه گذار قابل تامل می‌باشد:

 

١) هر سرمایه گذاری بدرد شما نمی خورد:

توجه کنید هر سرمایه گذاری مناسب شما نیست . سرمایه گذاران خصوصی (angel)دارای تفکر های مختلف و استراتژی های مختلف برای سرمایه گذاری هستند. حتما قبل از مذاکره پروفایل کاری مربوط به سرمایه گذار مورد نظرتان و سوابق وی را مرور نمایید و قبل از عقد قرارداد حتما از درخواست ها و جوانب حقوقی مربوطه به سرمایه گذاری مورد نظر مطلع شوید تا از همسو بودن سرمایه گذار با اهداف بلند مدت شرکت خود اطمینان حاصل نمایید. معمولا در چنین سرمایه گذاری هایی گرفتن درصدی از سهام شرکت یا پروژه از جانب سرمایه گذار امری مرسوم تلقی میشود و لذا همسو بودن تفکر سرمایه گذار و کارفرینان برای جلوگیری از اختلافات میان پروژه ای حائز اهمیت میباشد.

 

٢)چشم انداز واقع بینانه برای سرمایه گذار ترسیم کنید:

اعتماد بین شما و سرمایه گذارتان امر بسیار مهمی برای ایجاد یک رابطه ی تجاری بلند مدت به شمار میرود. در این بین ترسیم چشم انداز مالی غیر واقع بینانه، ایجاد انتظار کاذب از سود دهی و یا بزرگنمایی بیش از حد در هنگام ارائه طرح در خصوص توانایی های تیم اجرایی، بازار هدف و یا خصوصیات محصول باعث از دست رفتن اعتماد بین شما و سرمایه گذار و عدم سرمایه گذاری می شود.

 

٣) دچار طمع فروش سهام نشوید:

همیشه برای حداقل نیاز مالی طرحتان اقدام به جذب سرمایه گذاری در ازای فروش سهام کنید. در صورت رشد شرکت شما مهم ترین دارایی شما برای جذب سرمایه گذار کلان و تمرکز مدیریتی بر میزان دارایی سهام شرکت در دستان شما مرتبط است بنابراین برای نیاز های اولیه مورد نیاز که از راه های متفاوتی قابل دسترسی خواهد بود میزان زیادی از سهامتان را از دست ندهید.

 

٤)تسهیلات دارای بهره بالا مناسب شما نیستند:

شرکت های نو پا نیاز به مدیریت صحیح منابع مالی خود دارند و هنوز دارای رشد پایدار نیستند لذا اگرچه ممکن است موسسات زیادی برای ارائه تسهیلات وجود داشته باشند اما نرخ بالای بهره، شرکت و تیم اجرایی را از مسیر تمرکز به روی تولید محصول رقابتی و ایجاد رشد پایدار منحرف و درگیر دغدغه بازپرداخت های طولانی مدت مینماید که به سود رشد شرکت نخواهد بود.

 

٥)از شتابدهنده ها استفاده کنید: 

معمولا مراکز شتابدهی و شتابدهنده ها دارای بستر مناسیب برای تأمین نیاز های مالی اولیه ، خدمات اداری و اموزش های متمرکز و هدفمند بر روی رشد شرکت های نو پا و استارت اپ ها هستند که گزینه مناسبی برای کارفرینان جوان به شمار می ایند.