افسانه‌های زیادی در خصوص افراد میلیاردر وجود دارد افرادی که ثروت آن‌ها به میلیاردها دلار می‌رسد و هر ساله در بین لیست ثروتمندان جهان مطرح می‌شوند. این بخش از جامعه فعالیت‌های مختلفی دارند و تنها 3 درصد از آن را شامل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، تعداد زیادی از ما در شروع کار خود این بخش از جامعه را الگوی خود قرار می‌دهیم و سعی می‌کنیم به موقعیت‌های مشابه با آن‌ها برسیم . بسیاری از این گروه در دوره میان سالی از فعالیت و کار بی نیاز شده اند و هم اکنون اگر شغلی دارند برای سرگرمی و یا از روی علاقه شخصی است و تلاششان برای این است  تا رشد و تعالی خود را کامل کنند. به راستی چطور می‌توان میلیونر بود و در عین حال کار نکرد ؟ چطور می‌توان در میان سالی بازنشسته شد و به کارهای مورد علاقه پرداخت ؟ چطور می‌توان از تفکر کارمند بودن و داشتن درآمد تنها در صورت کار کردن رها شد ؟

 افسانه قدیمی

همه ما بارها از کنار خانه‌های چند ده میلیاردی و مجتمع‌های تجاری بزرگ  عبور کرده‌ایم بارها شده است که در خیابان با اتومبیل های چند میلیاردی مواجه شده‌ایم  و  این سؤال در ذهنمان به وجود آمده است که چطور می‌توان این قدر ثروتمند بود ؟ چطور می‌توان به راحتی میلیارد تومان خرج کرد و نگران نبود ؟  د رجامعه ایرانی اولین نگاه به این قضیه این است که نمی‌توان با کسب حلال و مسیر درست کارانه به این ثروت دست یافت .اما آیا این مسئله واقعیت دارد ؟به دور از مواردی که از راه نادرست ثروت به دست آورده اندا ما موارد زیادی در جامعه ایرانی این افسانه را نقض می‌کند .بهتر است از این به بعد در هر مورد نگاهی به مسیر طی شده موفقیت بیندازیم و ببینیم در این مسیر چه اتفاقاتی برای فرد موفق رخ داده است .این  نوشته به این موضوع می‌پردازد که از چه راه‌هایی می‌توان ثروتمند بود و کار نکرد .خیلی‌ها اولین جوابشان این است که با ارث بردن  می‌توان پولدار شد و کار نکرد البته ممکن است این جواب درست باشد اما هدف ما در این نوشته نوعی از ثروت است که حاصل تلاش شما و فعالیت شماست نه انواع دیگر که ممکن است در اختیار شما نباشد …

یک نکته را توجه داشته باشید اینکه بدون کار کردن به ثروت دست پیدا کنید مربوط به دوره‌ای است که شما نهالی را کاشته‌اید و از آن نگهداری می‌کنید یعنی کار کردن شما در حد بهبود ، اصلاح مراقبت و بهتر کردن شرایط است  اما اگر نهالی نکاشته باشید ثروتمند بیکار شدن شما یک افسانه خیالی است .

 money making (1)

  1. تولید محتوا(کتاب ،عکس ، فیلم ، کتاب الکترونیک)

محتوای خوب و مناسب و جذاب می‌تواند به صورت مادام العمر برای شما و همینطور برای فرزندان و نوادگان شما پولسازی کند . آیا میدانید که فرزندان و نوادگان نویسندگان بزرگ از محل فروش کتب و آثار این افراد ارتزاق میکنند آن هم بدون هیچ گونه فعالیتی؟ نمونه این نویسندگان در کشور ما هم زیاد هستند و با نگاهی کوتاه می‌توانید ببینید که کتب نویسندگان مرحوم سال‌ها بعد از آن‌ها منتشر می‌شود و به ازا هر بار انتشار حق تألیف این آثار در اختیار خانواده هایشان قرار میگیرد . پس  تولید محتوا می‌تواند برای شما پول خلق کند .شما یک‌بار فعالیت می‌کنید و یک کار مناسب و بازارپسند ارائه می‌کنید و سال‌ها از آن درآمد کسب  می‌کنید . از این نوع میتواندی تولید و فروش عکس ،فیلم و کتاب‌های الکترونیکی را هم نام برد . حتماً می‌پرسید چطور؟ بامهارت‌آموزی شما میتواندی تولید محتوا را یاد بگیرید .

  1. تولید آموزش ماندگار (فیلم ،پاور پوینت ،جزوه)

آموزش همواره یکی از پول ساز ترین بخش‌های فعالیت اقتصادی است .شما به راحتی و با تولید آموزش به صورت فیلم ، جزوه ، پاور پوینت و با استفاده و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید می‌توانید با هزینه و وقت یک‌بار تولید محصول آموزشی آن را برای سال‌ها به فروش برسانید و حق تألیف خود را به عنوان یک چشمه جوشان ثروت استفاده کنید .یادتان باشد آموزش هایتان را به‌روز کنید و از طریق مناسب به مخاطب که نیازمند آن است برسانید .قیمت عادلانه و کیفیت بالا در کنار سهولت و کاربرد پذیری رمز موفقیت این روش است

  1. نوشتن اپلیکیشن های مفید و کاربردی

با ظهور فناوری‌های پیشرفته و توسعه ارتباطات و ابزارهای الکترونیکی مبتنی بر اینترنت هر روز کاربرد جدیدی بر روی این ابزارها ارائه می‌شود. شما با یاد گیری نوشتن اپلیکیشن  های کاربردی بر روی این سیستم ها می‌توانید برای سالهای طولانی  جریان درآمدی برای خود بسازید. رمز این کار اپلیکیشن های کاربردی قوی و به‌روز است که به تعداد زیاد مردم و با قیمت پایین فروخته می‌شود.تصور کنید 1 میلیون نفر در سال  برنامه کاربردی  شما را 1000 تومان خریداری کنند. رقم سالانه آن یک میلیارد تومان می‌شود .بدون اینکه شما کاری کنید .بازی‌ها ، برنامه‌های پرداخت و …در این دسته هستند.

  1. صدایتان

حتماً فکر می‌کنید می‌خواهم بگویم بروید خواننده شوید با وجود اینکه خوانندگی یکی از راه‌های پولدار شدن بدون کار است و شما با ضبط یک آلبوم می‌توانید برای ابد آن را بفروشید اما روشی که اینجا می‌خواهم بگویم روش ساده‌ای است که شما با اخذ مجوز از ناشر و نویسندگان کتب چاپی آن‌ها را با استفاده از یک برنامه کاربردی و مناسب  می‌خوانید و این فایل را به صورت فایل کتاب صوتی به فروش می‌رسانید.کافی است صدایتان را صاف کنید ،در اتاقتان آرام بنشینید و از خواندن یک کتاب لذت ببرید … فقط یادتان باشد دکمه ضبط صدا را بزنید !!

  1. نوآوری و بهبود و شراکت در اثرات آن

بسیاری از ما وقتی وارد یک کسب‌وکار میشویم با مواردی مواجه میشویم که با راهکار های ساده از سمت ما قابل بهبود هستند. مثلا وقتی وارد رستوران میشویم میتوانیم پیشنهاد های زیادی برای صرفه جویی و با بهبود کسب‌وکار و افزایش مشتری و رضایت آانها بدهیم شما می‌توانید با ارائه این راهکارها و سهیم شدن در سود بهبود حاصل برای  دوره دوام آن کسب‌وکار از مزایای این نگاه بهبود گرتان استفاده کنید .به عنوان مثال آقای سورنسون به استارباکس پیشنهاد داد تا برای جلوگیری از سوختن دست مشتریان در زمان گرفتن قهوه از یک گیره کاغذی استفاده شود و با این پیشنهاد و شراکت با استارباکس میلیونر شد …

  1. سرمایه‌گذاری

شما می‌توانید پول خود را در بازار بورس و یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری و یا صندوق‌های تضمین‌شده سرمایه‌گذاری کنید .همچنین می‌توانید در طرح‌های اقتصادی دولت‌ها و کشورها با سودهای مشخص و معاف از مالیات مشارکت کنید .این روش ساده‌ترین روش کسب درآمد بدون کار کردن است . نکته مهم و قابل‌توجه این است که مراقب نرخ تورم باشید..!!

  1. اجاره ابزار (کتاب ، فیلم ،بازی ،موسیقی…)

سالانه میلیون‌ها بازی ، فیلم و موسیقی ساخته می‌شود ،برای استفاده از این موارد افراد باید پول پرداخت کنند شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری و خرید ابزارهای استفاده از آن‌ها مثل کنسول‌های بازی و گیرنده‌های خاص و یا  کنسول‌های موسیقی و فیلم با خرید این محصولات و ایجاد امکان به‌روز رسانی ابزارهایتان به ازا استفاده مشتریان از آن‌ها پول دریافت کنید .با استفاده از فناوری‌های روز و امکانات اینترنت می‌توانید به راحتی و بدون هیچ فعالیت روزانه و مداومی اطلاعات روی ابزارهای اجاره داده‌شده را به‌روز کنید و از درآمد حاصله لذت ببرید .

شما چه راه‌های دیگری را می‌شناسید ؟ به ما بگویید…