دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از ایجاد دفتری جهت جمع آوری و شناسایی واژگان علمی برای ارجاع به فرهنگستان ادب فارسی خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پرویز کرمی در نشست خبری گفت: طی در خواستی که از سوی معاونت علمی به رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در خصوص واژه گزینی علمی داشتیم، مقرر شد تا واژگان علمی از مراکز پژوهشی، دانشگاهها و مراکز علمی توسط معاونت علمی جمع آوری شوند.

وی با بیان اینکه این موضوع باعث انجام یک کار مشترک بین معاونت علمی و فناوری با فرهنگستان ادب فارسی می شود، ادامه داد: قرار است دفتری را در ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان تشکیل  و توسط اعضای این دفتر واژگان علمی را شناسایی و جمع آوری کنیم.

کرمی در ادامه افزود: بعد از جمع آوری، واژگان علمی به فرهنگستان ادب فارسی ارجاع داده می شود تا واژه گزینی توسط یک گروه متشکل از ۵ تا ۷ نفره انجام بگیرد. در نهایت واژگان دشوار علمی به کلمات فارسی تبدیل می شوند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت:  نهمین همایش نخبگان کشور در تاریخ ۲۱ تا ۲۳  مهر ماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود.همچنین اختتامیه جشنواره دانش آموزی دریا در ۲۱ و ۲۲ مهر ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.