اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) یک سازمان بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد است. این اتحادیه وظیفه قانون‌گذاری و تدوین استانداردهای تبادل داده و اطلاعات و همچنین کمک به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان را بر عهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مقر این سازمان در ژنو سوئیس است .این سازمان سالانه چالش هایی برای ترقیب و حمایت از جوانان خلاق و نوآور در سطح جهانی برگزار می کند. چالش ها با موضوعات مختلف از جمله:

  • شهر هوشمند Smart Cities
  • اینترنت اشیا Internet of Things
  • مدیریت بحران Disaster Management
  • کارآفرینی Entrepreneurship

برگزار می شود. بر طبق آمار جهانی از سوی ITU تا پایان این دهه، ارزش IoT بالغ بر 14 ترلیون دلار خواهد بود و بر طبق تخمین شرکت اینتل تعداد دستگاه های هوشمند آنلاین به 50 میلیارد دستگاه خواهد رسید.

گزارش های اخیر از سوی شرکت سیسکو پیش بینی کرده است که در حدود 500 میلیون دستگاه پوشیدنی تا پایان سال 2019 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این تکنولوژی ها به دلیل سرعت توسعه، فورا تبدیل به کامپیوترها و کنترولر های تک بردی (single board) شده اند. قلب اصلی خیلی از دستگاه های پوشیدنی، ادغام یافته، Embedded و IoT شامل تکنولوژی هایی مثل بسترهای اینتل ادیسون و اینتل گالیله (Intel Edison , Intel Galileo) می باشد.

ترکیب تکنولوژی های متن باز و هزینه های پایین آنها، پتانسیل سفارشی سازی و سایز کوچک آنها، این تکنولوژی ها را برای موج مخترعان، سازندگان و متفکران که می خواهند روی نمونه اولیه کار کنند تبدیل به نسل جدید و ایده آل کرده است.

به همین جهت ، اتحادیه بین المللی مخابرات ITU ، در حال برگزاری سومین چالش خود به نام Single Board با همکاری شرکت اینتل می باشد . استارتاپ هایی که از دستگاه های متصل و تکنولوژی های پوشیدنی (Wearable and Connected Devices) برای بهبود زندگی انسان ها در زمینه های مختلف از جمله تحصیل، کشاورزی، امنیت شخصی یا سلامت و .. استفاده می کنند، می توانند ایده های خود را تا 17 شهریور ماه ثبت نمایند تا در این رقابت جهانی شرکت نمایند. محدوده سنی شرکت کنندگان باید بین 18 تا 30 سال باشد.

دو نفر برنده، هزینه کامل سفر به نمایشگاه بین المللی مخابرات که مهر ماه سال جاری در بوداپست، پایتخت کشور مجارستان برگزار می شود را دریافت می کنند.

جایزه نقدی تا سقف 10 هزار دلار و هم چنین حمایت شرکت اینتل برای پیاده سازی نمونه اولیه محصول از دیگر جوایز این رقابت جهانی می باشد. از دیگر مزایای حضور در این رقابت فرصت شبکه سازی و ارتباط با رهبران شرکت های معتبر بین المللی در فضای نمایشگاه مخابراتی می باشد.