فن‌بازار منطقه ای لرستان با تولیت جهاد دانشگاهی استان افتتاح و به شبکه فن‌‌بازار ملی ایران که زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد پیوست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مراسم افتتاح رسمی فن بازار منطقه ای استان لرستان، در محل استانداری لرستان و به ریاست استاندار با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و پژوهشی استان برگزار شد.

اکبر قنبرپور رییس مرکز فن بازار ملی ایران، ضمن تشریح کامل نقش فن بازار و کارکردهای آن، برنامه فن بازار لرستان را تا پایان سال، ناظر به برنامه های ترویجی و اطلاع رسانی معرفی کرده و ابراز کرد که از اواخر امسال، کارهای جدی و عملیاتی فن بازار لرستان آغاز خواهد شد.

در ادامه این مراسم، دکتر دهقان رییس جهاد دانشگاهی استان لرستان به سابقه ایجاد فن بازار لرستان پرداخته و بر لزوم همکاری نهادهای فعال استان در این خصوص تأکید کرد.

وی فن بازار را به عنوان حلقه وصل صنعتگران و فناوران برشمرده و ابراز امیدواری کرد فن بازار لرستان بتواند توانمندیهای فناورانه استان را بیش از پیش به بازار معرفی کند.

مهندس حسین صابری معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس معاونت علمی نیز به بیان مزیتهایی که فن بازار برای هر استان دارد اشاره کرد و افزود: فنبازار منطقه ای لرستان، اولین فن بازاری است که زیر نظر جهاددانشگاهی شکل میگیرد و اولین فن بازاری است که شورای هماهنگی خود را تشکیل داده و امروز تشکیل جلسه خواهد داد. همچنین اولین فن بازار منطقه ای است که از پورتال جدید فن بازار ملی ایران استفاده خواهد کرد.

مهندس بازوند استاندار لرستان نیز به بیان مشکلاتی که فن بازار میتواند در حوزه صنعت و فناوری استان رفع کند پرداخته و یکی از مشکلات اساسی صنعتگران و سرمایه گذاران را عدم آشنایی کامل با نحوه مدیریت منابع مالی و نحوه انتخاب فرصتهای سرمایه گذاری برشمرده و تعامل جدی دستگاههای استان را با فن بازار خواستار شد.

استاندار لرستان، عدم توفیق شرکتهای دانشبنیان را در دستیابی به بازارهای داخلی و خارجی، از محدودیتهای توسعه این شرکتها برشمرد و فن بازار استان لرستان را به عنوان متولی توسعه بازار فناوری در استان معرفی نمود.

مهندس بازوند همچنین اعتماد بخش خصوصی را بزرگترین سرمایه فن بازار برشمرد و اضافه کرد که بدون این سرمایه، سرمایه های دیگر چندان به کار نخواهد آمد.

امضای قرارداد ایجاد فن بازار منطقه ای استان لرستان بین پارک فناوری پردیس معاونت علمی و جهاد دانشگاهی استان لرستان و اعطای احکام اعضای حقیقی استان، پایان بخش مراسم افتتاحیه فن بازار لرستان بود.