مراسم افتتاحیه «نهمین همایش ملی نخبگان فردا» روز سه شنبه 21 مهر ماه جاری با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مراسم افتتاحیه دو رویداد مهم در حوزه علم و فناوری فردا، سه شنبه 21 مهرماه جاری با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.


«نهمین دوره همایش ملی نخبگان فردا» با هدف افزایش تعاملات میان این قشر فرهیخته با یکدیگر و با مسوولان عالی رتبه حوزه علم و فناوری روز سه شنبه (فردا) در پژوهشگاه نیرو برپاست.


این همایش، ریشه دارترین گردهمایی مخاطبان بنیاد ملی نخبگان است که از سال 86 تاکنون برگزار شده است. همه ساله با حضور جوانان صاحب استعدادهای برتر و نخبگان از اقصی نقاط ایران اسلامی در شهر تهران انجام می شود.


نخستین جشنواره دانش آموزی دریا

همچنین همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه نهمین همایش ملی نخبگان، نخستین جشنواره دانش آموزی دریا نیز برگزار خواهد شد.


این جشنواره دانش آموزی دریا به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی 21و 22مهرماه سال جاری در باغ موزه دفاع مقدس تهران میزبان علاقه مندان است.


نخستین جشنواره دانش آموزی دریا با هدف ترویج مسایل مرتبط با دریا در میان همه نهادهای مرتبط به دریا ، آشنایی دانش آموزان با دریا و اهمیت آن در کشور و تبدیل شدن امور دریایی به یک موضوع مطرح در فعالیت های دانش آموزان برگزار می شود. برگزاری مسابقات شناورهای کنترل از راه دور ساخته دانش آموزان مدارس کشور، نمایشگاه دستاوردهای فناورانه شرکت ها و موسسات حوزه دریا و برگزاری کارگاه های مختلف و اهدای جوایز به برگزیدگان، از برنامه های این جشنواره است.