با هدف خدمت به حوزه سلامت و ورود کارساز به جامعه دندانپزشکی در کشور محققین با تحقیقات و تولیدات خود موفق به علم آفرینی شدند و با توسعه فناوری در ساخت و تجهیزات داندانپزشکی به کسب بازار جهانی در میان صاحبان نام در جهان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در جهـان تحـول آفریـن امروز، همه شـواهد حاکـی از محوری بـودن نقش انسـان و منابع انسـانی در خلـق فناوری هـای پیشـرفته و تولیـد فـراورده های علمـی گوناگون اسـت. در واقـع زیربنـا و نیـروی محرکـه هـر سـازمانی، علـم آفرینـی و نیروی متخصص انسـانی آن اسـت کـه بـا گذشـت زمـان بـه ارزش آن افزوده می شـود. قرن بیسـت و یکـم، قرن فنــاوری اطلاعـات اسـت. در عصـر اطلاعـات و فراصنعتـی بایـد از تفکر بشـر بـه عنوان ثـروت ملـی و بنیـادی در جهت ارتقاء و بهره گیـری فنی و اقتصادی اسـتفاده کرد. لذا باید تفکـر را منشـا ارزش آفرینـی، تحـرک، تحول و پیشـرفت یک جامعه دانسـت.

مهندس سعید روحی (رئیس هیئت مدیره) شرکت کوشـافن پارس با اشاره به بهره گیری از آخرین فناوریهای علمی روز جهان در روشهای ساخت و تولید تجهیزات پزشکی گفت: توسعه فناوری در ساخت تجهیزات دندانپزشکی و دندانسازی، کسب سهم بازار جهانی در میان برندهای صاحب نام در جهان، ارتباط منسجم با اساتید و مراکز علمی و دانشگاهی در داخل و خارج کشور، برگزاری دوره های مختلف آموزشـی به جهت ارتقاء سـطح علمی و فنی جامعه دندانپزشکان و دندانسازان و کار آفرینی و جذب نیروی جوان و فارغ التحصیل از دانشگاه ها و تربیت نیروهای متخصص برای بهبود سطح بهره وری در کار و تولید همچنین صادرات تجهیزات تولیدی به سایر کشورهای جهان و نیل به سطح والای رضایت مشتریان و تعاملات سازنده با مصرف کنندگان از جمله اهداف در نظر گرفته است که باید به آن اشاره کرد.

وی همچنین افزود: کوشـا فـن پـارس بزرگترین تولیـد کننده تجهیـزات و لوازم دندانپزشـکی و دندانسـازی در کشـور است کـه بـا سـرمایه گـذاری در بخـش تحقیـق و توسـعه و با هدف توسـعه فنـاوری در زمینـه طراحـی، سـاخت و تولیـد تجهیـزات مرتبـط بـا صنعت دندانپزشـکی و دندانسـازی فعالیـت مـی کند. بیـش از دو دهه فعالیت موثر و مسـتمر در سـایه مدیریت علمـی و همـکاری گروهی متخصصان داخلی که سـرمایه های اصلی این شـرکت است باعـث شد تا هـم اکنون محصـولات تولیدی با بالاتریـن کیفیت و قیمت رقابتی نسـبت بـه سـایر برندهـای هم تـراز خود در دنیـا مورد اسـتفاده مصـرف کنندگان قـرار گیرد.

کوره دندانسازی پرس و پخت پرسلن AT300P

رئیس هیئت مدیره این شرکت وشا فن پارس با اشاره به سالها تلاش تیم های تحقیق و توسعه و فنی مهندسی بیان کرد: تلاش و تحقیق تیم تحقیقاتی کوشا فن پارس منجر به طراحی و ساخت یکی از مهمترین دستگاه های مورد نیاز لابراتورهای دندانسازی شد. کوره پرس و پخت پرسلن AT300P علاوه بر قابلیت های کوره های AT300 و 100AT عملیات پرس (تزریق) فریم های فول سرامیک را نیز انجام می دهد. کاربری این محصول به صورت تمام اتوماتیک است و قابلیت کارکرد با کلیه ی اینگات های پرس موجود در بازار را دارد.

این فعال حوزه فناوری با اشاره به مهمترین شاخصه های این دستگاه تولیدی بیان کرد: کوره پرس و پخت پرسلن AT300P با مجهزشدن به آخرین فناوری پرس قابل استفاده برای کلیه اینگات های پرس موجود در بازاراست ، قابلیت تعریف 100 برنامه جدید، با قابلیت تعریف برنامه های متعدد پخت )از جمله پخت کریستالی(، دارای برنامه راهنما به دو زبان فارسی و انگلیسی، دارای برنامه Stand by اتوماتیک در زمان عدم استفاده، دارای برنامه پیش خلاء جهت کاهش شوک حرارتی به سرامیک، دارای برنامه Fast Cooling جهت صرفه جویی در زمان و دارای برنامه های فرعی NIGHT-IDLE-DRY-CALIBRATION به منظور تنظیم اولیه دستگاه، صرفه جویی در زمان و ارتقا عمر محصول همچنین مجهز به حسگر حرارتی دقیق )ترموکوپل پلاتین رادیوم(، و مجهز به پردازشگر پیشرفته جهت کنترل اتوماتیک برنامه ها است.

روحی در خصوص کاربرد محصولات تولید شده بیان کرد: طراحی و تولید دستگاه هایی با فناوری نوین در حوزه تجهیزات دندانپزشکی و دندانسازی در کشور در راستای تامین حداکثری کل نیازمندی¬های تجهیزاتی این حوزه هم اکنون خط تولید 22 را در واحد تولیدی خود فعال داشته است. قرارگرفتن در میان برندهای برتر جهان در صنعت دندانپزشکی و دندانسازی را رویکرد اصلی این شرکت است و تولیدکننده 11 محصول دانش بنیان است که در خط صادرات شرکت به 25 کشور فعال است که مجموع ارزش دلاری صادرات در سال 1393 حدود 70 هزار دلار بوده است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت فناور کوشـا فن پارس را نخستین تولید کننده تجهیزات پزشکی خواند و افزود: شرکت کوشا فن پارس تولیدکننده محصولاتی بوده که هیچ نمونه داخلی از آن¬ها موجود نبوده و بعنوان تولیدکننده انحصاری این تجهیزات در کشور مطرح است. اگر تولید این 22 دستگاه در حوزه دندانپزشکی طی 25 سال فعالیت شرکت صورت نمی¬گرفت، جامعه دندانپزشکی کشور مسبب خروج ارز کلان از کشور می¬شد که مبلغ آن در فقط در سال 1393 بالغ بر 10 میلیون دلار یا معادل 33 میلیارد تومان (آن هم فقط در یکسال) بوده است.

این فعال حوزه فناوری صدور دانش فنی در علم تجهیزات دندانپزشکی و دندانسازی به سایرکشورهای جهان دورنمای این شرکت قلمداد کرد و افزود: اصـل فناوری محـوری و همـگام بودن بـا علم و فنـآوری روز جهـان ناشـی از ارتباط نزدیـک ایـن شـرکت با دانشـگاهها و مراکـز علمـی و تحقیقاتـی داخلی و خارجی اسـت کـه نتیجـه ایـن فعالیت هـا را می تـوان در تنـوع و کیفیـت محصولات کوشـا فن پارس بـه وضوح لمـس و مشـاهده کرد. کوشـا فن پارس با اعتقاد راسـخ به تحقیق و توسـعه پایدار، توانسـته اسـت تولید 24 محصول 11 محصـول دانـش بنیـان) بـا 5 اسـتاندارد بیـن المللـی ISO 9001 ،ISO 10002 ،ISO CE، 10004، نشـان Guarantee Award و اسـتاندارد ملی را در پلان تولید خود قرار دهد.

وی ادامه داد: حضـور مـا در تمامـی همایـش هـا و گـرد همایـی هـای علمـی و برگـزاری آنهـا در سـنوات گذشـته و حـال حاضـر گامـی بسـیار مهـم در خلـق فرهنـگ صنفـی، هـم افزایـی و همدلـی در انسـجام خانواده بزرگ دندانپزشـکان و دندانسـازان است. همچنیـن بـا حضـور در نمایشـگاه هـای تخصصـی دندانپزشـکی آلمـان و امـارات و سـایر کشـورها مایـه افتخـار ایـران اسـلامی در ایـن حـوزه از صنعـت شـده ایم.

روحی قرارگرفتن در میان برندهای برتر جهان در صنعت دندانپزشکی و دندانسازی را مهم برشمرد و گفت: واردات نمونه مشابه خارجی با توجه به تولیدات در کشور در حال حاضر با استعلام از سازمان توسعه تجارت آمار واردات برخی از مهم¬ترین محصولات تولیدی شرکت به میزان 150 هزار دلار در سال 1392 بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه در ایام اخیر یکی از طرح¬های ارسالی به صندوق نوآوری و شکوفایی تصویب شده است بیان کرد: در راستای رسیدن به ایده آل های فناورانه و پیشبرد اهداف نیازمند حمایت از سوی مسئولین به خصوص معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم که امیدوارم با همکاری و همیاری اسن سازمان بتوانیم کشوری مملوء از فناوریهای پیشرفته نه تنها در حوزه پزشکی بلکه تمامی حوزه ها داشته باشیم.