وزیر علوم با تاکید بر این که مشکل کلی بورسیه‌ها رفع شده است، گفت: در صورت وجود اعتراض تمام موارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر محمد فرهادی در حاشیه نهمین همایش ملی «نخبگان فردا» با اشاره به مشکلات ایجاد شده در زمینه بورسیه‌ها افزود: مشکل کلی بورسیه‌ها حل شده است و همه افراد می‌توانند ثبت‌نام کنند و در صورتی که کسی اعتراضی داشته باشد مورد به مورد بررسی خواهد شد.

وزیر علوم با اشاره به برخی از اعتراضات در خصوص عدم رسیدگی به مشکل آنها در حوزه بورسیه‌ها خاطرنشان کرد: این دسته از دانشجویان در خصوص عدم پذیرش در دانشگاه‌ها اعتراض دارند در صورتی که پذیرش بورسیه‌ها بر اساس ضوابط و مقررات است .

وی با بیان این که پذیرش و آزمون سراسری بر اساس فرمول‌ها و دستورالعمل‌های خاصی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در سال جاری 80 درصد از پذیرش شدگان از طریق آزمون سراسری و مابقی از طریق سابقه تحصیلی جذب دانشگاه‌ها شدند.

فرهادی با اشاره به تعیین تکلیف روسای دانشگاه‌ها گفت: تعدادی از روسای دانشگاه‌ها در وزارت علوم در حال بررسی هستند و هر زمان که قطعی شد اعلام خواهد شد.

وزیر علوم همچنین به برخی از تسهیلات اعطا شده به نخبگان اشاره کرد و گفت: ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از جمله تسهیلاتی است که به نخبگان اعطا می‌شود.