ایجاد یک استارتاپ‌ خوب با یک ایده‌ی خوب کار ممکنی است، اما استارتاپ‌های بزرگ اغلب نتیجه‌ی ایده‌هایی هستند که اگر آن‌ها را قبل از راه‌اندازی‌اشان می‌دیدید، مضحک به نظر می‌رسیدند.

پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این جمله‌ی درستی است که: اگر استارتاپ‌ها این‌قدر واضح بودند، کس دیگری قبلاً آن‌ها را انجام می‌داده است.

از خودتان بپرسید، اگر شما سرمایه‌گذار بودید و با یکی از این ایده‌ها روبرو می‌شدید، واکنش‌تان چه بود؟

Facebook – دنیا به مای اسپیس و یا فرینداستر دیگری نیاز دارد، الیته با چند سال تاخیر! فیس‌بوک را فقط برای آدم‌های پرکار و همیشه مشغول، ضداجتماعی، و کت‌وشلوارپوش‌ها درست می‌کنیم. کم‌کم دیگران هم به ما ملحق خواهند شد، چون دانشجویان دانشگاه هاروارد خیلی باحال هستند.

Dropbox – ما می‌خواهیم یک سایت اشتراک‌گذاری فایل و همگام‌سازی بسازیم؛ آن‌هم در زمانی که بازار دارای یک دوجین از آن‌ها است که توسط شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت حمایت می‌شوند، تازه هیچ‌کس هم از آن‌ها استفاده نمی‌کند. استارتاپ‌ ما فقط یک کار را خوب انجام می‌دهد، و شما باید تمام محتوای خود را برای استفاده از آن جابه‌جا کنید.

Amazon – هرچند کاربران اینترنت هنوز از استفاده‌ی کارت‌های اعتباری در فضای وب می‌ترسند، اما ما می‌خواهیم به صورت آنلاین کتاب بفروشیم. هزینه‌ی ارسال هم همه‌ی پس‌اندازشان را می‌خورد. البته آن‌ها این کار را برای راحتی انجام خواهند داد، هرچند که مجبور باشند یک هفته برای کتاب صبر کنند.

Mint – همه‌ی اطلاعات حساب بانکی و کارت اعتباری خودتان را به ما بدهید. ما آن‌ها را با فونت‌های زیبا می‌نویسیم و به شما برمی‌گردانیم. برای این‌که احساس ثروتمندی کنید هم، آن‌ها را با رنگ سبز می‌نویسیم.

iOS – یک برند تازه در سیستم عامل که حتی یک برنامه از میلیون‌ها برنامه‌ای که برای مک او اس، ویندوز یا لینوکس ایجاد شده‌اند را اجرا نمی‌کند. فقط اپل می‌تواند برای این سیستم عامل برنامه بنویسد. تازه Cut و Paste هم ندارد.

Google – ما بیستمین موتور جستجوی جهان را می‌سازیم در حالی‌که بیشتر آن‌ها به دلیل اتلاف سرمایه، رها شده‌اند. ما از همه‌ی اخباری که با آگهی حمایت می‌شوند و دیگر ویژگی‌های پرتال‌ها خلاص می‌شویم تا شما حواس‌تان از جستجو در اینترنت پرت نشود.

Paypal – مردم از آدرس‌های ایمیل ناامن یاهو و آاوال خود برای پرداخت پول واقعی به یکدیگر استفاده می‌کنند. این فرآیند هم توسط یک سازمان غیربانکی با یک نام جالب پشتیبانی می‌شود.

LinkedIn – در مورد یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای چی فکر می‌کنی؟ کاربران هر پنج سال یک‌بار آن را استفاده می‌کنند، همان زمانی که در جستجوی کار هستند.

FireFox – ما می‌خواهیم یک مرورگر وب بهتر بسازیم. با آنکه نوددرصد کامپیوترهای جهان قبلاً یک مرورگر مجانی در خود دارند. بیشتر کار را هم فقط یک نفر انجام می‌دهد.

Twitter – مانند ایمیل، SMS و RSS است. با این تفاوت که امکانات خیلی کمتری دارد. در ابتدا هم بیشتر توسط خوره‌های رایانه استفاده خوهد شد.