رییس کارگروه واکسن ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به همت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، نخستین کارگاه بین المللی معتبرسازی فرآیند تولید واکسن در ایران از امروز به مدت چهار روز برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، هومن کاغذیان رییس کارگروه واکسن ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی درباره این کارگاه اظهار کرد: کارگاه بین المللی معتبرسازی فرآیند تولید واکسن در سال های گذشته در کشورهای مختلف برگزار شده بود؛ اما امسال برای نخستین بار ایران میزبان این کارگاه بین المللی است.
وی افزود: کارگاه بین المللی معتبرسازی فرآیند تولید واکسن، از صبح 27 مهرماه (امروز) تا 30 مهرماه سال جاری در محل واکسن سازی رازی برگزار خواهد شد.
کاغذیان با اشاره به تفاوت کارگاه امسال با دیگر کارگاه های برگزار شده در سال های گذشته گفت: مهم ترین تفاوت کارگاه امسال که به میزبانی یاران برگزار می شود نسبت به کارگاه های سال های گذشته این است که در کارگاه های قبلی، همه مدرسین از WHO معرفی می شدند، اما امسال از 6 مدرس کارگاه، 5 نفر ایرانی هستند.
وی تصریح کرد: از 57 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی، تنها 8 کشور توانمندی تولید واکسن را دارند که این کشورها شامل ایران، اندونزی، مالزی، تونس، سنگال، مراکش، الجزایر و عربستان می شوند و بقیه کشورها واکسن وارداتی مصرف می‌کنند و هنوز به مرحله تولید واکسن نرسیده اند.
رییس کارگروه واکسن ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در خصوص تعداد کشورهای شرکت کننده در این کارگاه، گفت: از 8 کشور تولید کننده واکسن عضو سازمان کنفرانش اسلامی، اندونزی، مالزی مراکش سنگال و الجزایر در کارگاه شرکت می کنند.
وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه بین المللی معتبرسازی فرآیند تولید واکسن در ایران، مرجعیت واکسن سازی را به ایران بازمی گرداند که این موضوع برای کشور بسیار مهم است.