دبیر کارگروه معارف و علوم انسانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت از 62 طرح پژوهشی این کارگروه از آغاز فعالیت آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،فاطمه میرزاخانی دبیر کارگروه معارف و علوم انسانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره فعالیت‌های این کارگروه اظهار کرد: طرح‌های ارسالی در زمینه معارف و علوم اسلامی برای حمایت در این کارگروه بررسی می‌شوند، این طرح‌ها پس از داوری در جلسات کارگروه تصویب و پس از آن ناظر طرح مشخص می‌شود.

وی در ادامه افزود: با بازنگری که بر روی الویت‌های پژوهشی صندوق در حمایت از طرح‌های پژوهشی انجام شد 17 الویت کلی به تازگی مطرح و و مورد تصویب قرار گرفت تا بر اساس آن به ارسال طرح‌ها بر اساس نیاز کشور جهت داده شود.

میرزاخانی عنوان کرد: حمایت مادی از طرح‌ها نیز به این صورت است که 25 درصد اعتبار مصوب را در ابتدای کار پرداخت می‌کنیم پس از آن و در مراحل مختلف انجام پروژه مابقی پرداخت‌ها انجام می‌شود.

دبیر کارگروه معارف و علوم انسانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا به امروز 62 طرح پژوهشی در حوزه معارف در این کارگروه مصوب شده است که با توجه به اینکه مدت کمی از آغاز به کار کارگروه می‌گذرد آمار مناسبی است.

وی خاطرنشان کرد: دستاورد عمده این طرح‌های پژوهشی انتشار کتاب در کنار نگارش مقاله است، همچنین اعضای کارگروه معارف و علوم اسلامی این صندوق در آخرین نشست خود، ضمن بررسی طرح‌های داوری شده در این کارگروه، با پشتیبانی مادی و معنوی از 5 طرح پژوهشی موافقت کردند.

میرزاخانی بیان کرد: طرح‌های تصویب شده در زمینه‌های فلسفه اسلامی، بیداری اسلامی، و تفسیر و علوم قرآن هستند که  تهیه و انتشار مقاله در مجلات علمی پژوهشی و همچنین کتاب از جمله تعهدات طرح‌های مصوب است.

وی در پایان تصریح کرد: پژوهشگران و فناوران موجبات ترقی، تعالی، توسعه علمی و فناوری و در نهایت توسعه پایدار همه جانبه را برای کشور فراهم می‌سازند، بنابراین شناسایی، برقراری ارتباط و حمایت از این قشر توانمند جامعه به منظور استفاده از مشارکت و همکاری‌های علمی آنان در زمینه‌های گوناگون در راستای تولید علم و فناوری و توسعه از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.