نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس 2016) با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اولین نشست شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس 2016 ) با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان، صبح روز سه‌شنبه 27مهرماه برگزار شد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در این نشست با تاکید بر حمایت همه‌جانبه معاونت علمی و فناوری از این نمایشگاه، خواستار مشارکت بیش‌از پیش دستگاه‌های ذیربط به ویژه خانواده فناوری کشور برای تحقق هرچه بهتر اهداف این نمایشگاه شد.

مهندس حمیدرضا امیری‌نیا، رییس اینوتکس 2016، در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس 2016) ضمن تشریح اهداف و رویکردهای این نمایشگاه، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، برای دوره آینده اینوتکس، ‌بخش‌های تخصصی فناوری پیش‌بینی شده که اینوتکس رسانه از جمله این بخش‌ها خواهد بود.

توجه به همکاری‌با کشورهای اسلامی، برنامه‌ریزی جهت برگزاری نشست‌های تخصصی در حاشیه نمایشگاه، لزوم شناسایی نیازهای فناوری کشور و تامین آن‌ها از طریق نمایشگاه، جلوگیری از موازی‌کاری، جلب همکاری سفارت‌خانه‌ها و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور جهت شناسایی و جذب شرکت‌های توانمند و اطلاع‌رسانی گسترده و هدفمند به ذی‌نفعان داخلی، از جمله نکات مورد اشاره اعضای شورای سیاست‌گذاری اینوتکس در این نشست بود.

تا کنون چهار دوره از نمایشگاه اینوتکس به همت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برگزار شده و (اینوتکس2016) پنجمین دوره از این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه آخرین فناوری‌ها در حوزه های نانو فناوری، زیست فناوری ، ICT ،الکترونیک و ارتباطات، مکانیک و مکاترونیک، اپتیک، هوا فضا، انرژی های نو و تجدید پذیر ، نفت، گاز و پتروشیمی، فن آوری پزشکی و مهندسی پزشکی، اتوماسیون صنعتی و سیستم های هوشمند، جو زمین، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، صنایع و تاسیسات زیربنایی و مواد جدید، عرضه می‌شود.

رییس پارک فناوری پردیس  معاونت علمی و مسئولین نمایشگاه، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان صدا و سیما،‌وزارت امور خارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،‌ستاد توسعه فناوری نانو و مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری نیز در این نشست حضور داشتند.