تفاهم‌نامه‌ای با عنوان "تدوین برنامه جامع و پروژه‌های پایلوت توسعه منابع طبیعی ایران" بین معاونت علمی و یک شرکت فرانسوی منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،در جلسه امضاء تفاهم‌نامه با شرکت سوئز فرانسه، مهندس علی‌مرتضی بی‌رنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره کوتاهی به تاریخچه و رسالت معاونت علمی و فناوری، آمارهایی در حوزه علم و فناوری ایران ارائه کرد.

دکتر فرود شریفی، قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری آب فرسایش و محیط زیست معاونت علمی، نیز با اشاره به معضل کمبود آب در ایران، خواستار عملیاتی شدن موضوعات تفاهم‌نامه بالاخص در حوزه‌های جزئی‌تر و با رویکرد کاربردی‌تر شد.

وی افزود: معاونت علمی فقط در جستجوی برنامه‌ای مطالعاتی نیست که در قفسه خاک بخورد، بلکه به دنبال پروژه پایلوت و اقدام عملی است.
گابریل میگوئز، نماینده شرکت سوئز فرانسه نیز ضمن ابراز خرسندی از جلسه اختصاص یافته، به ارائه توضیحاتی در خصوص سابقه 150 ساله شرکت سوئز و فعالیت در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله استرالیا، چین، سنگاپور و پرداخت.

شرکت سوئز(SUEZ environment) گروهی پیشتاز در حوزه‌های خدمات محیط زیست و تاسیسات همگانی(آب، فاضلاب و ...) است که در 70 کشور دنیا فعالیت می کند و حدود 80.000 نیروی انسانی فعال دارد. این شرکت به ارائه شیوه‌های نوآورانه و پایدار برای حل چالش‌مدیریت منابع طبیعی می‌پردازد.

در پایان این جلسه تفاهم‌نامه‌ای با عنوان "تدوین برنامه جامع و پروژه‌های پایلوت توسعه منابع طبیعی ایران"،‎ به امضای مهندس بی‌رنگ به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برایس کبیبل به نمایندگی از طرف فرانسوی رسید