در سراسر دنیا، از امریکا تا کره جنوبی، سینماهای غیرمعمولی ساخته شده که تعریفی جدید از سالن سینما به ما می‌دهند و هر یک از دیگری شگفت انگیزترند.


 

سینما باشگاه نارنجی  پکن، چین

CHINE - THE ORANGE CINEMA CLUB, PÉKIN

بی شک دنج ترین سینمای این فهرست سینما کلوب نارنجی است. مبل های این سینما فریاد می زنند که راحت هستند. محیط صورتی و سیاه حال و هوایی صمیمی فراهم می کند و خدماتی کم نظیر دارد. مشخصاً صنایع لوکس سازی از فراهم آوردن هیچ چیزی در این فضا جا نمی مانند. اعضای این باشگاه خصوصی از امتیازهای ویژه و جانبی برخوردارند.

سینما رکس برکامستد، انگلستان

ANGLETERRE - THE REX CINEMA, BERKHAMSTED

این سینما، با دکوری هنری که طراحش دیوید اِوِلین نای، شخصیتی نامعمول و مشهور به معماری حرفه ای سالن های تاریک بود، در 1938 افتتاح شد. چیدمان دایره ای مبلمان به دور میزهای شام کوچک بیشتر شما را یاد رستوران می اندازد یا جایی که مافیایی های فیلم رفقای خوب دور هم جمع می شدند. این سینما برای مدتی بسته بود تا اینکه بازسازی و در 2004 بازگشایی شد.

سینما پارک وی جدید  اوکلاند، امریکا

ETATS-UNIS - THE NEW PARKWAY THEATER, OAKLAND

اگر جهت مبل ها به یک سمت نبود، سخت می شد فهمید که اینجا یک سالن سینماست...البته پرده ی بزرگ هم نشانه ای از سینما بودنش است! این مکان بیشتر شبیه یک کافه ی صمیمی است با دکوری که هم صنعتی می نماید و هم دنج؛ یا حتی شبیه یکی از دفترکارهای مدرن جوان های تازه کار و فعال امریکایی...ولی واقعاً شبیه سینما نیست. این کافه غذاهای متنوعی هم به شما ییشنهاد می دهد که برخی ویژه ی گیاه خواران و برخی خاص کسانی است که رژیم گلوتن دارند. فضای آرام این «جامعه ی سینمایی» به جذابیتش می افزاید.

سینما شف (سرآشپز) سئول، کره جنوبی

COREE DU SUD - CINE DE CHEF, SEOUL

این اسم فرانسوی نباید گمراهتان کند. این سینمای کره ای نامش را به خاطر دو ویژگی فرانسوی منحصر به میراث کشور هشت ضلعی انتخاب کرده است: سلیقه در غذا و هنر هفتم. ظرفیت این سینما تنها 30 نفر است و البته صندلی هایش در حد تخت پادشاهی اند. سالن زیبای آن بیشتر شبیه یک رستوران شیک است و یا حتی قسمت درجه ی یک هواپیما. آسانسورخصوصی و خدمات کامل و سریع چیزی است که در ازای بلیت 60 یورویی تان دریافت می کنید. این سینما به بزرگ ترین شبکه ی تلویزیونی کره، سی جِی سی جی وی، تعلق دارد.

کارول دِرِنس. آگوست 2015. 


منبع: بهمن سبز