دهمین جشنواره برترین‌های فناوری‌نانو در حوزه‌های محقق برتر، محقق فناور برگزیده و موسسه برتر آموزشی، توسط ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری
، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، به منظور ارزیابی و رتبه‌بندی نهادهای مؤثر در توسعه علم، فناوری و صنعت فناوری نانو و در راستای چشم‌انداز، اهداف و برنامه‌های سند راهبرد آینده فناوری نانو، جشنواره برترین‌های فناوری‌نانو را به صورت سالانه برگزار می‌کند.

در این جشنواره، دستاوردها و فعالیت‌های مراکز پژوهشی، متخصصان، فناوران، مراکز رشد، آزمایشگاه‌ها، رسانه‌ها، صنایع و شرکت‌های خصوصی ـ که در طی یک سال به انجام رسیده‌است ـ ارزیابی می‌شوند و افراد و نهادهایی که در اتصال حلقه‌های زنجیره فناوری‌نانو از مرحله تولید دانش تا تولید ثروت در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی سهم داشته‌اند، رتبه بندی و از برترین‌های ایشان تقدیر می‌شود.

ایجاد رقابت در بین نهادهای فعال در حوزه فناوری نانو، سوق دادن حرکت نهادها در جهت برنامه‌های ستاد، هم سوسازی فعالیت‌ها و هم افزایی دستاورد نهادها از جمله اهداف این جشنواره است.

بر همین اساس دهمین جشنواره برترین‌های فناوری‌نانو با هدف ارزیابی، شناسایی، معرفی و تجلیل از متخصصان و مؤسسات پژوهشی فعال در حوزه فناوری‌نانو برگزار خواهد شد.

در این جشنواره متخصصان و مؤسسات پژوهشی ارزیابی شده و «10 محقق برتر»، «3 محقق فناور برگزیده» و «5 موسسه پژوهشی برتر» معرفی  شده و جشنواره متخصصان فناوری‌نانو در دو بخش مجزا شامل «محققان» و «محققان فناور» ارزیابی خواهند شد.

همه متخصصان و مؤسسات پژوهشی فعال در حوزه فناوری نانو می‌توانند در این ارزیابی شرکت کنند. آخرین مهلت ارسال مدارک 18 آذر ماه 1394 است و علاقه مندان می توانند برای ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی (nano.ir) مراجعه کنند.

برگزیدگان ارزیابی در بخش‌های مواد و محصولات، ماشین آلات و تجهیزات و مراکز رشد در 13 مهر ماه سال جاری، همزمان با افتتاحیه هشتمین نمایشگاه فناوری نانو معرفی شدند.

تا کنون 9 دوره از جشنواره برترین‌های فناوری‌نانو از سوی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی برگزار و افراد و نهادهای برتر در سال‌های 1384 تا 1392 معرفی شده‌ است. دهمین دوره این جشنواره مربوط به ارزیابی و رتبه‌بندی فعالیت‌ها و دستاوردهای سال 1393 حوزه نانو است.
پایان پیام/