ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با توجه به ماموریت خود در حمایت از پژوهش‌های پایه، کاربردی و توسعه فناوری و زیرساخت در راستای اهداف و اولویتهای مصوب ستاد چهارمین فراخوان طرح‌های پژوهشی را منتشر کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،به منظور مدیریت بهتر بررسی و داوری طرح‌های پژوهشی در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، دریافت طرح در فراخوانی که شهریورماه منتشر شد در سه بخش انجام می‌شود، در این راستا کلیه محققان واجد شرایط  فرم پیشنهاد طرح‌خود را بر اساس دسته‌بندی طرح‌ها دریافت و تکمیل نموده و در بازه زمانی 1 تا 15 آبان ماه سال جاری از طریق کارتابل کاربری خود در سایت ستاد بارگذاری کنند.

همچنین در این فراخوان در برخی از حوزه‌ها درخواست پیشنهادی طرح (RFP) و اولویت‌‎ها به همراه سیاست‌های کلی شورای پژوهشی ستاد در خصوص طرح‌ها تهیه و تدوین شده است. لازم است پیشنهاد دهندگان طرح‌های پژوهشی، صفحات مرتبط را پیش از ارسال فرم پیشنهاد طرح حتما مطالعه کنند. همچنین از محققان علاقمند به ارائه‌طرح در حوزه‌‌بازی‌های شناختی و هم‌چنین کاربرد سلول‌های بنیادی در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی دعوت می‌شود گزارش اولیه دو طرح مطالعاتی انجام گرفته در این دو حوزه را مطالعه کنند.

بر اساس روند اجرایی آیین‌نامه حمایت از طرح‌های پژوهشی، طرح‌های ثبت شده مورد بررسی و داوری قرار گرفته و از پیشنهاد دهندگان طرح‌های منتخب جهت تکمیل فرم پیشنهاد طرح با توجه به نظرات تخصصی شورای پژوهشی و داوران به منظور بررسی نهایی دعوت به عمل خواهد آمد.
گفتنی است،  دسته‌بندی طرح‌ها  دسته الف: حمایت از مجریان با تجربه فعالیت در حوزه علوم و فناوری‏های شناختی درتیمهای شکل گرفته بین رشته‌ای، دسته ب: حمایت از مجریان با تجربه فعالیت در حوزه علوم و فناوری‏های شناختی و دسته ج: حمایت از مجریان علاقمند به مهاجرت به حوزه علوم و فناوری‏های شناختی  است.

متقاضیان برای اطلاعات بیشتر از شرایط و الویت‌به سایت http://cogc.ir مراجعه کنند.