با توجه به حمایت های انجام شده از سوی ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیرمعاونت علمی، جایگاه علمی ایران در حوزه انرژی های نو و محیط زیست بر اساس رتبه بندی پایگاه علمی سایماگو در ردیف14 دنیا قرار گرفته است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،
یوسف آرمودلی دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیر معاونت علمی درباره کسب رتبه معتبر کشور در دنیا در حوزه انرژی های تجدیدپذیر اظهار کرد: با توجه به حمایت های انجام شده از سوی این ستاد در راستای تهیه و تدوین مقالات سطح بالای علمی و چاپ آن در مجلات علمی معتبر دنیا، جایگاه بالایی را به دست آورده ایم .
وی در ادامه گفت: مقالات علمی و فناوری بسیاری در زمینه انرژی های نو و محیط زیست از جانب دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی وابسته به صورت مقالات ISI در مجلات معتبر دنیا چاپ شده که این جایگاه علمی کشور را در حوزه انرژی های تجدید پذیر تثبیت می کند.
آرمودلی با اشاره به وجود فرهنگ استفاده از سوخت های فسیلی در کشور به دلیل ارزان بودن خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ استفاده از انرژی های نو در کشور چه در بخش مصرفی و چه در بخش تولید مبدل ها و در ذهن مردم کار بسیار دشواری است به همین دلیل ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیرمعاونت علمی باید در عین فرهنگ سازی با مراکز علمی و تحقیقاتی و وزارتخانه های مرتبطی که مایل به فعالیت در این زمینه هستند همکاری کند تا آن ها این ستاد را هم در جهت ترویج فرهنگ و هم از جهت توسعه فناوری یاری کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیرمعاونت علمی به تلاش های این ستاد اشاره و بیان کرد: حاصل این تلاش ها ترویج استفاده از انرژی های تجدید پذیر در سطح کشور در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی کشور، تولید فناوری، خودکفایی در جهت ساخت داخل و حل مشکلات فنی و علمی بوده است.
وی همچنین افزود: در بخش مرز دانش نیز ما قطب های خیلی خوبی را ایجاد کرده‏ایم، به طور مثال در زمینه پیل سوختی ما درآغاز کار، تنها یک مرکز پیل سوختی در تهران داشتیم ولی پس از تلاش های انجام شده از سوی این ستاد، در حال حاضر ما 11 مرکز پیل سوختی فعال در سطح کشور داریم که این مراکز علاوه بر تولید علم و فناوری در رشته پیل سوختی در راستای حل معضلات فنی پیل سوختی نیز گام برمی دارند.
آرمودلی در ادامه یادآور شد: با ساخت و تولید قطعات داخلی پیل های سوختی و ایجاد فناوری آن که با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی صورت گرفته است، کشور توانسته است در راستای رفع تحریم ها و خودکفایی گام های بلندی بردارد.
پایان پیام /