اولین رویداد کارآفرینی سلامت این هفته در تهران برگزار می‌شود و شهرکرد نیز میزبان برگزاری نخستین رویدادکارآفرینی این شهر از ششم آبان ماه است. حامی این رویدادهای کارآفرینی مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دو رویداد کارآفرینی (استارتاپ ویکند)، از 6 تا 8 آبان ماه در تهران و شهرکرد برگزار می‌شود. رویدادکارآفرینی سلامت برای اولین بار است که با این موضوع میان رویدادهای کارآفرینی برگزار خواهد شد.

کلیه فارغ‌التحصیلان و یا دانشجویان رشته‌های پزشکی و مرتبط با آن که علاقه‌مند به کارآفرینی و فناوری هستند می‌توانند به عنوان ایده پرداز در این رویداد شرکت کنند.

نکته متمایز این رویداد نسبت به دیگر رویدادهای کارآفرینی این است که بلیط برای شرکت‌کنندگان هر کدام از زمینه‌های ایده پرداز، طراح، کسب و کار و فنی 150 هزار تومان و کمی بالاتر از هزینه بلیط رویدادهای دیگر بوده است.

نخستین رویداد کارآفرینی سلامت از 6 تا 8 آبان ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، واقع در تهران، خیابان حافظ، خیابان رشت، دانشگاه امیرکبیر، ساختمان فارابی برگزار می‌شود.

اولین اردوی پیش رویداد کارآفرینی در شهرکرد

رویداد کارآفرینی نخستین بار است که در شهرکرد با هدف فرهنگ‏سازی اقتصاد دانش بنیان برگزار می‌شود و به همین علت نیاز به آشنایی بیشتر شرکت کنندگان و مسئولین داشت. در همین راستا اردوی پیش رویداد کارآفرینی 6 مهرماه برگزار شد که دران 500 علاقه‌مند به رویداد کارآفرینی شرکت کردند.

در این اردو چهار مربی از شهرهای تهران و اصفهان حضور پیدا کردند که هر یک بخشی از رویداد کارآفرینی را برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان توضیح دادند.
پس از آن یک پیش رویداد نیز برای مسئولین شهری شهرکرد برگزار شد و در این جلسه لزوم برگزاری رویداد کارآفرینی در هر شهر به مسئولین ارائه داده شد تا با آشنایی بیشتر مسئولین، همکاری بیشتری با رویداد کارآفرینی صورت گیرد.

در راستای اقدامات پیش رویداد کارآفرینی، دو کارگاه در روزهای 3 و 5 آبان ماه در شهرکرد برگزار شد. در این دو کارگاه شرکت کنندگان رویدادکارآفرینی این شهر حضور داشتند و طی آن با نحوه ارائه ایده خود و طراحی بوم مدل کسب و کار آشنا شدند. اساتید این دو کارگاه  آرلن طهماسیان و نوید بهرنگی بودند.

ایده ابتکاری برگزار کنندگان این رویداد صدور یک بلیط برای بازدیدکنندگان است تا بتوانند در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رویدادکارآفرینی حضور داشته باشند.
نخستین رویداد کارآفرینی شهرکرد از 6 تا 8 آبان ماه در دانشگاه شهرکرد، واقع در بلوار رهبر، دانشکده فنی مهندسی برگزار می‌شود.

مرکز شتاب‌دهی نوآوری کجاست؟

مرکز شتابدهی نوآوری، با هدف تقویت اکوسیستم کارآفرینی و شتابدهی به رشد شرکت نوپا­های ایرانی فعالیت خود را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و زیر نظر پارک فناوری پردیس از ابتدای تیرماه 1393 آغاز کرد.

 هدف اصلی این مرکز، اجرای برنامه «شرکت نوپا ایران» بعنوان یک برنامه ملی (که در کشورهای دنیا تحت عنوان Startup Nation راه اندازی و هدایت می­شود) در کشور است.

این مرکز با مشارکت جدی و همکاری متقابل بخش دولتی و بخش خصوصی راه­اندازی شده و در مدیریت آن، از ابزارها و تجربیات هر 2 نهاد استفاده می­‌شود. پارک فناوری پردیس معاونت علمی بعنوان سازمان مادر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در راستای فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان از فعالیت­های این مرکز، حمایت­های مادی و معنوی بعمل می‌‏آورد.

عمده مخاطبین این مرکز، متخصصین و صاحبین ایده و کارآفرینان هستند و قصد ایجاد یک شرکت نوپا یا آموختن روش تیم­سازی را دارند. مرکز شتابدهی نوآوری، با اجرای برنامه­های متنوع، نسبت به ترویج فرهنگ و آموزه­های کارآفرینی اقدام کرده و با استقبال غیر قابل پیش بینی جوانان کشور مواجه شده است.