همزمان با برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه جیتکس(GITEX) معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باهدف توسعه زیرساخت صادرات محصولات دانش‌بنیان اقدام به برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران، در کشور امارات کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،
معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی از طریق کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان از حضور یازده شرکت حوزه فناوری اطلاعات و نرم‌افزار و سخت‌افزار کامپیوتری در نمایشگاه جیتکس(GITEX) که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های این حوزه در جهان است حمایت کرد.

همزمان با روزهای این نمایشگاه، نشست فعالان حوزه ICT ایران برگزار شد که شرکت‌های ایرانی داخلی، شرکت‌های ایرانی خارج از کشور و شرکت‌های معتبر خارجی در آن حضور داشتند. در این نشست سیاست‌های معاونت علمی در خصوص حمایت از صادرات و انتقال فناوری‌های حوزه ICT مطرح شد.

بر اساس این گزارش، در طول نمایشگاه ضمن رصد فناوری‌های پیشرفته، از پاویون دیگر کشورها همچون ترکیه، هنگ‌کنگ، چین، تایوان، کره، بنگلادش، هندوستان، آلمان و ... بازدید به عمل آمد و نحوه حمایت دولت آن کشورها در حوزه صادرات مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین با توجه به فرصت به وجود آمده برای شرکت‌های خصوصی و مذاکرات رو در رو با شرکت‌های خارجی زمینه مناسبی برای صادرات و امکان ایجاد شرکت‌های مشترک فراهم شد.

لازم به ذکر است دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌الملل معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری باهدف توسعه زیرساخت صادرات از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند که حضور در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و اعزام هیئت‏های تخصصی به این نمایشگاه‌ها بخشی از برنامه‌های حمایتی این دفتر است.

شایان‌ذکر است پاویون جمهوری اسلامی ایران همزمان با برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه جیتکس در تاریخ ۲۶ الی ۳۰ مهرماه برگزار شد.