با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دومین جایزه "مغز و شناخت اهوازی" امسال همزمان با چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی به پژوهشگران جوان برتر اعطا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سال گذشته نخستین دوره جایزه مغز و شناخت اهوازی به پژوهشگران جوان برتر حوزه‌های مرتبط با علوم اعصاب در علوم و فناوری‌های شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران در سومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی اهدا شد.

طرح اعطای جایزه سالیانه پژوهشگران جوان حوزه‌های مرتبط با علوم اعصاب و علوم و فناوری‌های شناختی تحت عنوان "جایزه مغز و شناخت اهوازی" با ابتکار و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران در مهر ماه 1393پیشنهاد شد.

این ستاد در نظر دارد این جایزه را به صورت سالیانه به تعدادی از برگزیدگان جوان (زیر 35 سال) از میان پژوهشگران حوزه‌های مرتبط با علوم اعصاب و علوم و فناوری‌های شناختی اعطا کند. در نخستین دوره این جوایز به ارائه کنندگان مقالات در بخش‌های سخنرانی و پوستر سومین کنگره سالیانه علوم اعصاب پایه و بالینی (هفتم تا نهم آبان ماه 1393) اهدا شد.

جدید بودن موضوع، نوآوری در متدلوژی، و اهمیت دستاورهای تحقیق بخصوص کاربردی بودن نتایج و همچنین نحوه ارائه پوستر بیشترین امتیازات را خواهند داشت و اعطای جوایز در مراسم اختتامیه کنگره در چهارم دیماه 1394 انجام می شود.

 دو جایزه طلایی: تندیس جایزه مغز و شناخت اهوازی همراه با لوح تقدیر و دو سکه تمام بهار آزادی، چهارجایزه نقره ای: تندیس جایزه مغز و شناخت اهوازی همراه با لوح تقدیر و یک سکه نیم بهار آزادی، چهار جایزه برنزی: تندیس جایزه مغز و شناخت اهوازی همراه با لوح تقدیر و یک سکه ربع بهار آزادی و چهاردیپلم افتخار: لوح تقدیر و یک سکه ربع بهار آزادی جوایز این دوره هستند.

دبیر این جایزه علی شهبازی عضو گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران است. ارسال آنلاین مقالات تنها تا 30 آبان 94 امکانپذیر است و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی مراجعه کنند.