صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم ایران) بیشترین حمایت را از تولید علم در کشور در سال 2014 میلادی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر جعفر مهراد، رییس سابق پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  (ISC) و رییس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز، با اشاره به آخرین رتبه بندی تامسون رویترز، تعداد تولیدات علمی ایران در سال 2014 را 31 هزار و 588 مدرک علمی دانست و گفت: بیشترین میزان حمایت از این تولیدات در کشور توسط صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (بنیاد ملی علم ایران) انجام شده است.

موسسه ISI  که مخفف کلمه Institute For Scientific Information   و مشهور به اطلاعات علمی است در سال ۱۹۶۰ توسط یوجین گارفیلد که مدرک دکترای شیمی از دانشگاه پنسیلوانیا داشت تأسیس شد. موسسه ISI در سال ۱۹۹۲ به خاطر بیماری یوجین گارفیلد به شرکت تامسون فروخته شد. شرکت تامسون در سال ۲۰۰۲ شرکت رویترز را نیز خریداری کرده و شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters) تشکیل شد که دفتر مرکزی‌آن  در فیلادلفیا قرار دارد.

موسسه آی اس آی (تامسون رویترز فعلی) در سال ۱۹۷۸ از انتشار حدود ۵۲۰۰ مجله حمایت کرد که در سال ۱۹۹۸ این تعداد به ۸۰۰۰ ژورنال و در سال ۲۰۱۳ تقریبا به 12000 مجله رسید، در حال حاضر این مرکز یکی از معتبرترین مراکز رتبه بندی در جهان است.