نخستین پاویون ملی محصولات های‌تک ایران در نمایشگاه مدیکا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اواخر آبان ماه سال جاری در شهر دوسلدورف آلمان برپا می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، حسن قاسمی مدیر کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه Medica2015 گفت: نمایشگاه "مدیکا" بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان در حوزه تجهیزات پزشکی و بهداشتی است که هر ساله تعداد زیادی از متخصصان و فعالان این حوزه از سرتاسر جهان گرد هم می‌آورد تا آخرین دستاوردها و نوآوری‌های خود را در حوزه تجهیزات پزشکی به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور بیش از 4500 غرفه‌دار از 25 تا 28 آبان ماه در دوسلدورف آلمان برپا می‌شود، افزود: امسال با رای‌زنی‌های انجام شده با برگزارکنندگان نمایشگاه فضایی حدود 114 متر را به کشور ما اختصاص داده‏اند که با توجه به درخواست‌های زیاد کشورها برای حضور در این نمایشگاه، اختصاص این فضا به ما جای تعجب بود و خوشبختانه استقبال خوبی برای حضور ایران در نمایشگاه شد.

مدیر کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان گفت:  10 شرکت دانش بنیان طبق برنامه‌ریزی‌ها و با حمایت پرداخت 70 درصد هزینه‌های اجاره غرفه، غرفه‌سازی و حمل و نقل شرکت‌ها در این نمایشگاه حاضر می‌شوند. این شرکت‌ها با هماهنگی انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی و اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی انتخاب شده‌اند و شرکت‌های نهایی بر مبنای معیارهای کیفی محصول و شرکت تایید شدند.

قاسمی عنوان کرد: محصولاتی که از نظر کیفی و تست، عملکرد مثبتی داشته‌اند برای حضور در نمایشگاه انتخاب شده‌اند. برای انتخاب این شرکت‌ها نیز مواردی همچون های‏تک بودن محصول، سابقه صادرات، مجهز بودن به ابزار تبلیغاتی و استاندارد بین‌المللی و طراحی مناسب مد نظر قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: شرکت‌ها برای ارائه محصولات مصرفی درخواست بسیاری برای حضور در نمایشگاه داشتند اما مد نظر ما محصولات های‏تک بود که سطح فناوری بالایی را دارند، بنابراین دستگاه‌هایی همچون گاماپروب، رباط جراحی و دستگاه نویگیشن جراحی، رباط اسپکت کاردیاک، الکتروگاردیوگراف، دستگاه بیهوشی، مانیتورهای علایم حیاتی، بند آورنده‌های خون که با فناوری نانو تولید شده‌اند برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند.

مدیر کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان با بیان اینکه حضور شرکت‌ها سال‌های گذشته به صورت موردی در این نمایشگاه بوده است گفت: این نخستین پاویون ملی محصولات های‏تک ایران برای حضور در نمایشگاه مدیکا است، حضور در این فضای بین‌المللی فرصتی است تا برند ایران را در حوزه محصولات های‏تک و عرضه کننده فناوری تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: در واقع پاویون ملی فرصتی را فراهم می‌کند تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها با تقسیم شدن آن بین شرکت‌ها، تقویت برند ملی با پایداری در حضور مجامع بین‌المللی عرضه محصولات های‏تک نیز انجام شود. همچنین از آنجایی‌که نمایشگاه مدیکا همانند دروازه ورود به تمامی بازارهای بین‌المللی است، آماده بودن شرکت‌ها و اقدامات پیش از حضور برای یافتن شرکای تجاری خوب در آن نمایشگاه موثر خوهد بود.

قاسمی خاطرنشان کرد: تا کنون نیز سعی شده است تا ضمن آگاه کردن شرکت‌ها و بازدیدکنندگان از حضور پاویون ایران در این نمایشگاه، میزان بازدیدهای موثر در نمایشگاه افزایش یابد. امیدواریم شرکت‌های منتخب نیز با مقتنم شمردن این فرصت و پیگیری‌های مستمر، بتوانند به بازارهای صادراتی دسترسی پیدا کنند و شاهد توسعه صادرات این دسته از محصولات باشیم.