نمایشگاه بیوتکنیکا 2015 به عنوان بزرگترین رویداد حوزه زیست‌فناوری در اروپا در تاریخ 14 الی 16 مهرماه سال جاری در شهر هانوفر آلمان برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  نمایشگاه بیوتکنیکا که در هر دوره میزبان بیش از 500 شرکت کننده است، امسال با حمایت  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طریق کریدور صادرات خدمات محصولات دانش‌بنیان و با همکاری ستاد توسعه زیست فناوری شاهد

برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران با حضور 9 شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های زیست‌فناوری، کشاورزی و دارویی بود.

شرکت‌های سیناژن، آریوژن، زیست فناوری کوثر، فناوری زیستی طبیعت گرا، فرآیند پردیس سینا، نور صنعت فردوس، پویش دارو، توفیق دارو، زیست دارو دانش، شرکت‎های حاضر در پاویون ایران بودند.

ایجاد زمینه‌حضور شرکت‌ها در عرصه بین المللی

حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این نمایشگاه، ضمن شناسایی رقبا و ارزیابی بازار به کسب دستاوردهای مهمی منتهی شد که از آن جمله می‌توان به مذاکرات سازنده شرکت‌فرآیند پردیس سینا با شرکت‌های مصری و روسی برای فروش محصول به دلیل کیفیت و قیمت مناسب محصول ایرانی در رقابت با تولیدات اروپایی و  همچنین مذاکره به منظور همکاری شرکت‌های اروپایی با شرکت توفیق دارو برای اخذ مجوزهای اروپایی و بین‌المللی، مذاکره با تجار ارمنی جهت صادراتبه آسیای میانه و مشارکت در زمینه‌های تحقیقاتی و ... اشاره کرد.

علاوه بر حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برپایی پاویون ایران در نمایشگاه بیوتکنیکا، هیاتی تخصصی متشکل از 7 نفر از مدیران شرکت های دانش‌بنیان حوزه زیست فناوری نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف شناسایی بازار، ارزیابی رقبا، رصد فناوری و... اعزام شدند.

حضور مهمانان ویژه در پاویون ایران

دکتر قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، جناب آقای ظهوری سرکنسول و مدنی کنسول ایران در هامبورگ از جمله مقامات دولتی بازدید کننده از پاویون ایران بودند که در روز دوم از دستاوردهای شرکت‌های ایرانی بازدید به عمل آوردند و با آنان به گفت و گو پرداختند.

دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل ذیل معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری با هدف توسعه زیرساخت صادرات از شرکت­‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند که حضور در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و اعزام هیات‌های تخصصی به این نمایشگاه‌ها بخشی از این برنامه‌های حمایتی‌این دفتر است.