معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از توانمند‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صادرات، طرح شناسایی توانمندی‌های فناورانه صادراتی را عملیاتی می‌کند.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در راستای حمایت از توانمند‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صادرات محصولات دانش ‌بنیان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد طرح شناسایی توانمندی‌های فناورانه صادراتی را از طریق جمع‌آوری اطلاعات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشور در تمامی حوزه‌های فناوری و ارزیابی و پایش این اطلاعات، اجرا و بانک اطلاعاتی قابل استنادی را در راستای معرفی توانمندی‌های فناورانه صادراتی ایجاد کند.

بنا به این گزارش این بانک اطلاعاتی، جامع و ملی خواهد بود و در قالب یک پورتال پویا، جهت معرفی ظرفیت‌های کشور و بازاریابی بین‌المللی محصولات فناورانه بصورت رسمی در دسترس مخاطبین داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.

این پورتال قابلیت ارائه اطلاعات به چهار زبان، دسته‌بندی و جستجو بر اساس حوزه فناوری و زیرحوزه‌های اصلی، نمایش عکس و فیلم، اطلاعات فنی محصولات و کاربردهای آن، گزارش‌گیری و چاپ اطلاعات به زبان دلخواه را خواهد داشت.

«بانک اطلاعاتی جامع محصولات فناورانه صادراتی کشور» به عنوان مرجعی برای شناسایی محصولات صادراتی دانش‌‌بنیان کشور، مورد استفاده نهادهای سیاست‌گذار و برنامه‌ریز کشور است و در اختیار کلیه نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور و شرکت‌های مدیریت صادرات منتخب، جهت بازاریابی در کشورهای هدف صادرات قرار خواهد گرفت.

بر همین اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشور دعوت بعمل می‌آورد تا با مراجعه به آدرس www.hitechexport.ir اطلاعات محصولات شرکت را که سابقه صادراتی یا ظرفیت صادراتی مناسبی دارند، در سامانه ثبت کنند.