مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از حضور دکتر ستاری در اجلاس جهانی علم (WSF) و سخنرانی در آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پرویز کرمی؛ مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز چهارشنبه در راس هیئتی علمی و فناوری برای شرکت در هفتمین دوره اجلاس جهانی علم موسوم به WSF، تهران را به مقصد بوداپست ترک کرد، افزود: دکتر ستاری ضمن حضور در این اجلاس جهانی که با حضور شخصیت ها و مسوولان برجسته حوزه علم و فناوری کشورهای دنیا، برگزار می شود، شرکت و در افتتاحیه این نشست جهانی، سخنرانی خواهد داشت.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، در ادامه بیان کرد: این اجلاس، یکی از بزرگ ترین رویدادهای جهان با محوریت علم است که به ابتکار آکادمی علوم مجارستان و با همکاری سازمان های بین المللی از جمله یونسکو، آکادمی علوم جهانی، انجمن های پیشرفت علم و با حضور جمعی از صاحبنظران حوزه های علم  و فناوری و سیاست از سال 2003 به صورت دوسالانه برگزار می شود.

وی افزود: همانگونه که در حوزه اقتصادی، اجلاس داووس در سوییس از معتبرترین نشست ها در عرصه بین الملل محسوب می شود، در حوزه علم و فناوری نیز، «WSF» از چنین جایگاهی در حوزه علمی بین الملل برخوردار است.

کرمی با بیان اینکه اجلاس جهانی علم از 13 تا 16 آبان ماه سال جاری (2 تا 7 نوامبر 2015) توسط فرهنگستان علوم مجارستان، در شهر بوداپست و با همکاری سازمان یونسکو برگزار خواهد شد، ابراز کرد: در این اجلاس علاوه بر شخصیت ها و مسوولان ارشد علمی کشورها، آقای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و نخست وزیر مجارستان و دکتر ستاری سخنرانی خواهند داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: این اجلاس در دوره گذشته، میزبان بیش از 600 تن از دست اندرکاران و سیاستگذاران عرصه علم، فناوری و نوآوری از 100 کشور جهان در ریودوژانیرو برزیل بود که به بیان نقاط ضعف و قوت و تبادل تجربیات خود در این حوزه ها پرداختند.

به گفته مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با توجه به ارتباط مستقیم موضوعات مذکور با حوزه مسوولیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز دعوت رسمی رییس آکادمی علوم مجارستان برای شرکت و ایراد سخنرانی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در اجلاس مذکور، دکتر ستاری در راس هیئتی علمی و فناوری به کشور مجارستان سفر می کند.