موسوی کوهپر گفت: هیچ یک از نخبگان و مستعدان‌برتر نباید خود را فارغ از مسائل و مشکلات حوزه تخصصی خود و جامعه بداند بلکه باید تمام تلاش خود را برای رشد و ارتقاء حوزه تخصصی خود بکار گیرند. همانگونه که افرادی مانند بوعلی‌سینا و فردوسی با اثرگذاری بی‌نظیر در حوزه تخصصی خود کشور را به رفیع‌ترین جایگاه در علم و ادب جهان رساندند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سید مهدی موسوی کوهپر؛ معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: استعدادهای زیادی در مناطق محروم وجود دارند که شناسایی آنان از ضروریات کشور است.

وی بر لزوم شناسایی مستعدان‌برتر از سنین پائین تأکید کرد و افزود: نقش آموزش‌وپرورش در شناسایی و هدایت دانش‌آموزان مستعد‌برتر کمتر از دانشگاه نیست. فراهم‌کردن زمینه مناسب سبب می‌شود تا فرد از همان سنین طفولیت در مسیر صحیح رشد قرار گیرد.

موسوی کوهپر تصریح کرد: مدیریت تحولات آینده کشور در دستان نخبگان خواهد بود و این افراد به سبب هوش و استعداد ذاتی و اکتسابی که از آن برخوردارند می بایست مسئولیت بیشتری در قبال جامعه خود احساس کنند به همین دلیل هیچ یک از آنان نباید خویش را جدای از جامعه بداند و باید تمام تلاش خود را برای رشد و ارتقاء حوزه تخصصی خود بکار گیرند. همانگونه که افرادی مانند بوعلی‌سینا و فردوسی با اثرگذاری بی‌نظیر در حوزه تخصصی خود کشور را به جایگاه رفیعی در علم و ادب رساندند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان حفظ ارتباط با پیشینه غنی فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی را از ضروریات امروز مستعدان‌برتر عنوان کرد و اظهار داشت: ایران به عنوان سرزمینی علم‌دوست و علم‌آموز ار دیرباز مهد دانش و ادب و فرهنگ بوده است، بطوریکه می‌توان پایه بسیاری از علوم  و دانش را در این سرزمین جستجو کرد.

موسوی کوهپر در بخش دیگری از سخنان خود تشویق و هدایت نخبگان و صاحبان استعدادهای برتر به موضوع کارآفرینی و مسئله‌یابی را از مهمترین رویکردهای بنیاد ملی نخبگان دانست و گفت: فرد نخبه و یا مستعدبرتر باید به جای اندیشیدن به کار کارمندی، دغدغه کارآفرینی داشته باشد تا نه تنها برای خود بلکه برای تعداد کثیری از جوانان و هم‌وطنان خود اشتغال‌زایی کند. با این اقدام از سویی فرد علم خود را به ثروت تبدیل کرده است و از دیگر سو توانسته است به حل موضوع بیکاری به عنوان یکی از مسائل مبتلابه کشور نیز کمک کند.

وی برپایی جشنواره‌های منطقه‌ای رویش را همسو با همین رویکرد بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد و افزود: بسیاری از مشکلات و معضلات استان‌ها را می‌توان با بکارگیری فکر و اندیشه نخبگان و متخصصان با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت رفع کرد.