گوگل، پروژه جدیدی را برای ارسال کالا به مشتریان خود با استفاده از پهپادها تا سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در سال های اخیر، پهپادها به بخش های مختلفی مانند مصارف نظامی، حمل بسته های پستی و ... وارد شده اند. اکنون گوگل از پروژه جدیدی خبر داده که در آن پهپادها به حمل و انتقال کالاها می پردازند.

پروژه جدید گوگل Project Wing نام دارد. David Vos، مدیر این پروژه اعلام کرد: « در حال مذاکره و گفتگو با مراجع قانونی هستیم تا بتوانیم از این پس بسته های خریداری شده را با کمک پهپادها به دست مشتریان خود برسانیم. وی در جریان کنفرانس کنترل ترافیک هوایی در شهر واشنگتن گفت : « تا دو سال آینده یعنی سال ۲۰۱۷ میلادی این پروژه به مرحله اجرا رسیده و پهپادها در ارتفاع زیر ۱۵۲ متر به پرواز در خواهند آمد. »

سازمان مدیریت سیستم هوانوردی( Federal Aviation Administration (FAA در حال فعالیت بر قوانین مربوط به ردیابی و همینطور همکاری با پهپادهاست تا بتواند کنترل بیشتری بر عملکرد پهپادها داشته باشد. یکی از اهداف اصلی این سازمان را می توان در دور نگه داشتن پرنده های بدون سرنشین از هواپیماهای تجاری و ممانعت از برخورد با آنها دانست.

گوگل تا دو سال آینده، انسان را از سیستم تحویل کالا حذف کرده تا دستگاه های هوایی جایگزین آن شوند.

مدیر پروژه   Wing گوگل معتقد است، این پروژه شامل ظرفیت های بسیاری است که به مرور زمان می توان آنها را وارد کرده تا فعالیت ها ساده تر و سهل تر شوند. گوگل هدف خود از انجام چنین پروژه ای را تسهیل در انتقالات سیستم هوایی و همینطور رونق بخش تجارت بازرگانی تا سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرده است. اکنون گوگل همکاری خود را به شکل گسترده ای با FAA و انجمن های کوچک UAV و انجمن های هوانوردی آغاز کرده تا بتواند تحولی را در سیستم هوایی ایجاد کند.

گوگل به ترتیب تا ۳ ،۶ و همینطور ۱۲ ماه آینده بخش های زیادی از این پروژه را تکمیل کرده و با دریافت حمایت های لازم این پروژه هر چه سریعتر اجرایی خواهد شد. مسئولان این پروژه معتقدند، پروژه Wing تحول عظیمی را در سیستم پهپادها به وجود خواهد آورد تا شکل استفاده از پهپادها در سال های آینده متحول شوند.