ژنراتوروگیربکس توربین های بادی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط شرکت های داخلی درکشور ساخته شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،
با حمایت معاونت علمی ژنراتور و گیربکس توربین های بادی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط شرکت های داخلی درکشور ساخته شد.

همچنین مواد اولیه پره های توریبن های باد که تهیه آن از خارج از کشور با مشکلاتی همراه بود نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد انرژی های تجدید پذیر معاونت علمی توسط دانشگاه های کشور ساخت داخلی شد.

بر اساس این گزارش ، مزارع نیروگاه های بادی در سطح کشور و توربین های تولید شده در کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، وزارت نیرو ، شرکت توانیر و سازمان سانا نیز برای رفع مشکلات تحریم قطعات و تجهیزات مواد توربین در کشور ایجاد شد.

نخستین مدارکنترل تحریک نیروگاه های آبی کوچک نیزبه کمک دانشگاه شریف ساخت داخل شده و دراستان آذربایجان در یک تا دو نیروگاه آبی نصب شده و عملکرد خوبی نیز داشته است.

تولید پیل سوختی 20 کیلو واتی در استان اصفهان به کمک معاونت علمی و سازمان انرژی های نو ایران، مرکز جهاد دانشگاهی استان اصفهان وابسته به هوا فضا و با حمایت ستاد توسعهفناوریانرژیهایتجدیدپذیرمعاونت علمی ساخت داخل شد.

گفتنی است، ساخت پیل سوختی حاصل هماهنگی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش علمی کشور بوده که موفقیت بسیار بزرگی به شمار می آیدو برای نخستین بار کشور به عنوان سازنده داخلی بزرگپیل سوختی به این توانایی دست یافته است.