معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: جایزه علامه طباطبایی تبلور و نماد اصلی نخبگی و سرآمدی در کشور است و از ارزش بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در چهارمین جایزه ملی علامه طباطبایی با بیان اینکه برگزیدگان این جایزه بزرگ، الگویی مناسب و ارزشمند برای جوانان کشور هستند، به ضرورت حمایت های ویِژه از نخبگان و سرآمدان کشورمان تاکید کرد و افزود: کشور ما تاکنون دچار نقطه ضعفی در ساختار پژوهش کشور  بوده و همچنین مشکلاتی در حمایت از افراد خاص داشته‏ایم. اما در این مدت در دولت بسیار تلاش کرده‌ایم که این نقطه ضعف را اصلاح کنیم.

وی افزود: مراکز گوناگونی برای پرورش محققین، دانشمندان و اساتید ایجاد شده‌اند؛ اما در ایجاد و تخصصی سازی مراکز نخبه‌پروری که از اساتید و سرآمدان به طور خاص حمایت کند کمتر توفیق داشته‌ایم.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به حمایت ویژه این بنیاد از محققان، پژوهشگران و اساتید نخبه و برجسته کشورمان در قالب طرح های گوناگون، عنوان کرد: از خرداد ماه سال جاری برنامه ویژه‌ای برای حمایت از اساتید برجسته و سرآمد در قالب «باشگاه سرآمدان علمی ایران» پیاده‌سازی شده است و در قالب این طرح، یک صد نفر از اساتید و محققین که صاحب مقالات و ثبت پتنت بر اساس معیارهای تعریف شده هستند به طور خاص مورد حمایت ما در معاونت علمی قرار گرفته‌اند.

ستاری، با بیان اینکه طرح حمایت از اساتید سرآمد در راستای گسترش و ترویج فرهنگ نخبه پروری به عنوان یکی از مجموعه برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد: اجرای این برنامه  و نیز جایزه علامه طباطبایی و دیگر برنامه‌های در دست انجام ضمن حل بخشی از مشکلات موجود جامعه نخبگی کشور به ترویج و توسعه فرهنگ نخبه‌پروری و ارج نهادن به افراد برجسته کشور کمک کند.

نایب رییس هیات امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، با اشاره به اینکه برگزیدگان جایزه علامه طباطبایی مصداق عینی رسیدن به مرحله نخبگی و مثال حقیقی افراد برجسته یک کشور هستند، عنوان کرد: تمام اساتید برجسته و نخبگان برگزیده این جایزه مایه مباهات و افتخار کشورمان هستند و تمام ظرفیت‌های حمایت از دستاوردها و تحقیقات علمی این افراد از جمله بنیاد ملی نخبگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

در ادامه این مراسم با حضور دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از اساتید برگزیده جایزه علمی علامه طباطبایی، تقدیر شد.