معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری دومین نشست کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه با حضور «دیمیتری راگوزین »، معاون نخست وزیر روسیه و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مهندس علی‌مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص جزییات حضور معاون نخست وزیر روسیه در معاونت علمی، گفت: دیمیتری راگوزین، معاون نخست وزیر روسیه در سفری دو روزه وارد تهران می‌شود با «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز دیدار کرده و امروز سه‌شنبه، 26 آبان‌ماه در دومین نشست کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه که در معاونت علمی برگزار می شود، شرکت کرده و فردا چهارشنبه در جلسه جمع‌بندی شده و نتایج آن در نشست مطبوعاتی اعلام نمایند.

وی افزود:  در جریان سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به مسکو  که در شهریور ماه گذشته اولین دور نشست کمیسیون عالی همکاری‌های علمی و فناوری ایران و روسیه برگزار شد.

به گفته بیرنگ، دومین نشست نیز امروز با حضور معاون نخست وزیر روسیه در تهران برگزار می‌شود که در دور اول این نشست موضوعاتی مختلفی درخصوص  راهبرد همکاری‌ها در عرصه‌های علمی و فناوری بحث و برنامه ریزی شد و امیدواریم نتیجه آن باعث پربارتر شدن روابط دو کشور در این حوزه ها شود و بر همکاری‌های ایران و روسیه در بخش‌های دیگر تاثیر مثبت گذارد.

وی تصریح کرد:‌ هر دو کشور تمایل زیادی برای همکاری‌های گسترده‌تر در عرصه‌های علمی و فناوری دارند و تهران و مسکو برای ارتقای این همکاری‌ها با یکدیگر تلاش می‌کنند که برگزاری این نشست، کمک بزرگی به پیشبرد این اهداف می کند.

راگوزین، معاون نخست وزیر روسیه نیز پس از برگزاری نشست نخست کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه در شهریورماه در توییتر خود نوشت: « این کمیسیون به توسعه و هماهنگی اقدامات ایران و روسیه در حوزه‌های علمی و فناوری در عرصه‌های مهم اقتصادی، اجتماعی، علمی، نوآوری‌ها و برنامه‌های درازمدت دو کشور کمک خواهد کرد ».

معاون نخست وزیر روسیه همچنین با وزیر دفاع و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون اول رییس جمهوری دیدار و ملاقات خواهد داشت و سپس جلسه جمع‌بندی کمیسیون عالی  همکاری‌های فناوری ایران و روسیه نیز برگزار و فردا با حضور دکتر ستاری در نشست مطبوعاتی شرکت خواهد کرد..

در این سفر، 6 کمیته تخصصی همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه‌های هوایی، فضایی، نانو، بیو، علوم شناختی و انرژی ذیل کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه تشکیل خواهد شد.