مرکز ماهر نسبت به اپلیکیشن جعلی که اطلاعات حسابهای کاربری بیش از نیم میلیون کاربر شبکه اجتماعی اینستاگرام را به سرقت برده است، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اپلیکیشن رایگان InstaAgent که به کاربران شبکه اشتراک گذاری عکس اینستاگرام، این امکان را می داد تا افرادی که پروفایل اینستاگرام آن ها را مشاهده می کنند را ببینند، اطلاعات کاربران را سرقت کرد.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) اعلام کرد: برنامه جعلی InstaAgent اعتبارنامه های لاگین کاربران اینستاگرام را جمع آوری می کند و آن ها را به صورت رمزگذاری نشده برای سروری ارسال می کند. سپس این نام کاربری و رمز عبور حساب های اینستاگرام به صورت متن ساده برای سرورهای ناشناخته ارسال می شود.

در همین حال مسئولان اینستاگرام اعلام کردند که طراحان این برنامه جعلی به حساب کاربری بیش از ۵۰۰ هزار کاربر اینستاگرام دسترسی یافتند.

این برنامه جعلی هم اکنون از روی فروشگاه گوگل پلی و اپل حذف شده است اما تعدادی برنامه تبلیغاتی دیگر که عملکردی مشابه با InstaAgent دارند هم چنان بر روی فروشگاه ها وجود دارد و اینستاگرام نسبت به استفاده از آن ها هشدار داده است.

مرکز ماهر اعلام کرد: کاربران باید آگاه باشند که پس از دانلود این برنامه ها، حساب کاربری آن ها در معرض خطر قرار می گیرد. به کاربران توصیه می شود تا این برنامه ها را حذف کنند، رمزعبور خود را تغییر دهند و حساب کاربری خود را رصد کنند.

به کاربرانی که از اطلاعات لاگین یکسان برای سایر سرویس ها استفاده می کنند توصیه می شود تا حساب کاربری خود را مانیتور کنند و در اسرع وقت رمز عبور خود را تغییر دهند.