دبیر کارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، گفت: تولید سوخت ‌های زیستی مهم ترین اولویت تولیدی ستاد در حوزه صنعت تخمیری است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر سید عباس شجاع‌الساداتی، دبیر کارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص اولویت این گروه برای تولید در سال 93 و 94، تصریح کرد:‌تولید سوخت‌های زیستی اولویت اصلی کارگروه برای تولید است؛ زیرا تولید این نوع سوخت‌ها برای کشور بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: تولید استارترها و پروبیوتیک‌ها دومین اولویت کارگروه صنایع تخمیری است، در واقع پروبیوتیک‌ها، میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که حاوی باکتری‌های و مخمرهای سودمند بوده و برای بدن مفید هستند به همین دلیل تلاش می‌کنیم تولید این مواد را در کشور افزایش دهیم.

 به گفته دبیر کارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، تولید آنزیم‌های صنعتی مورد استفاده در صنایع مختلف مانند خوراک دام و طیور، شوینده، غذایی و بهداشتی، تولید اسیدهای آمینه، تولید اسیدهای آلی، تولید مخمرها و خمیرمایه نان، تولید آنتی بیوتیک‌ها، تولید ویتامین‌ها و ترکیبات مرتبط، تولید زیست پلیمرها مانند صمغ زانتان و تولید زیست امولسیفایرها و میکروجلبک‌ها نیز اولویت های بعدی تولیدی کارگروه هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه چند سالی چندان توجهی به حوزه صنعت تخمیری نشد و بسیاری از کارخانجات در این حوزه تعطیل شدند، راه طولانی برای جبران این عقب افتادگی‌ها داریم که تلاش می‌کنیم با همکاری کارشناسان این حوزه و مسوولان، جان تازه‌ای به این صنعت ببخشیم.