یکی از مهم ترین مسائلی که در محیط  کار ممکن است با آن روبرو شوید این است که برخلاف میلتان بایستی با افرادی کار کنید که با شما همفکر نیستند، البته این اختلاف فکر می‌تواند برای شما سودآور باشد اما سبب می‌شود شما کندتر به مسائلتان رسیدگی کنید ولی در نهایت نگرانی از وجود آنها را کنار گذاشته و به راه خود ادامه دهید.

هر فکرتازه و نوئی که سبب بهبود شرایط شما گردد ممکن است مخالفینی داشته باشد، و شما را در رسیدن به هدفتان دلسرد کنند، اما نباید فکر کنید که این موضوع به دلیل عجز و ناتوانی افکار شماست بلکه میتوانید با کمی سختکوشی و بکارگیری چندین راهکار به هدفتان برسید و از این موانع نهراسید.

1- علت وجود موانع را بررسی کنید!

امکان دارد برخی افراد بدون نیت قبلی با شما مخالفت نمایند اما در بیشتر مواقع در پشت این مخالفت دلیلی محکم وجود دارد به همین علت قبل از هرچیز نیت افراد را بررسی کنید و پس از آن سعی کنید دلیل مخالفتش را دریابید زیرا تا وقتی که دلیلش را ندانید نمیتوانید صلحی میان خودتان ایجاد کنید در نتیجه وقت و نیروی خود را برای این موضوع تلف میکنید.

2- به زبان طرف مقابلتان صحبت کنید!

اکثر اوقات علت طولانی شدن اختلافات سوء تفاهم هایی است که به وجود می آید به همین دلیل قبل از آغاز کار از یکدیگر شناخت درست و مناسبی نسبت به دانش و تخصصتان داشته باشید تا زمان کمتری در حین کار تلف شود. هنگامی که به درک طرف مقابل، از موضوع پی ببرید به راحتی میتوانید زبان او را متوجه شده و ارتباط مناسب تری با او برقرار کنید.

3- خواسته او را برآورده نمایید.

یکی از مهمترین مسائلی که در این شرایط مطرح میباشد آن است که بدانید طرف مقابلتان به چه چیزی اهمیت میدهد و میخواهد به چه چیزی در انتهای گفتگو برسد با دانستن این موضوع میتوانید خواسته او را برآورده کنید تا نشان دهید به دنبال ایجاد صلح هستید. خواسته ها حتما به صورت مادی نیستند گاهی یک تشویق و یا حفاظت از یک تهدید به شما برای زودتر رسیدن به هدفتان کمک می کند.

4- ایجاد وابستگی

اگر رابطه خوب و مناسبی با طرف مقابلتان داشته باشید سبب میگردد او نیز رفتاری محترمانه با شما داشته باشد و وابسته شما گردد. سعی کنید در رفتارتان درکش کنید و نشان دهید خواسته های وی جزئی از دغدغه های  شماست همچنین منفعت های موجود در هدف خود را نشان دهید تا شما را به بهترین نحو همراهی نماید.

5- طرف مقابل را کنار بگذارید

گاهی به هیچ روشی شما نمیتوانید طرف مقابل را با خود همراه کنید در نتیجه بدون بی احترامی به فرد، او را کنار گذاشته و با استفاده از خلاقیت خود از طریق دیگری به هدف خود نائل گردید.

6- بازخورد نگرش خود

همانطور که شما از طرف مقابل ممکن است ناراضی باشید طرف مقابل نیز این حق را دارد که از رفتار شما رضایت نداشته باشد، ممکن است رفتاری که شما از روی لجاجت بر آن تاکیید دارید سبب این اختلاف شده است به همین دلیل  اگر برای لحظه ای تامل کنید شاید بپذیرید که با تغییر رفتارتان میتوانید به نتیجه مطلوبی برسید و ارتباط بهتری با طرف مقابلتان داشته و سریع تر به اهدافتان برسید.