پرویز کرمی؛ مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی در راستای فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان در بخش هوایی و هوانوردی کشور، در ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران حضور فعال خواهد داشت. از این‌رو، برخی از شرکت‌های هوایی، نشریات و مجلات تخصصی، ماکت و مدل‌های خود را در حوزه صنایع هوایی با همکاری ستاد، ارائه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پرویز کرمی؛ مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، هدف از برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران را فرهنگسازی و ترویج موضوع اقتصاد دانش بنیان و نمایش نفوذ فناوری در جامعه از طریق «توسعه همکاری‌های فناوری هوایی و فضایی» بیان کرد و افزود: تاکنون حضور 120 شرکت خصوصی و دولتی داخلی 23 شرکت خارجی فعال در حوزه هوایی و هوانوردی، از کشورهای آسیایی و اروپایی همچون آلمان، انگلستان، بلژیک، ترکیه، فرانسه، روسیه، چین، ایتالیا و اردن هم در این رویداد بین‌المللی قطعی و نهایی شده است.

وی افزود: همچنین قرار است 33 هیئت تخصصی هوایی و هوانوردی از کشورهای مختلف از بخش های مختلف این رویداد دیدن کنند.

کرمی یکی از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ هوانوردی عمومی و صنایع هوایی و فضایی و ارتقای روحیه ملی دانست و ابراز کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی نیز در راستای فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان در بخش هوایی و هوانوردی کشور، در این رویداد حضور فعال خواهد داشت. از همین رو، برخی از شرکت های هوایی، نشریات و مجلات تخصصی، ماکت و مدل های خود را در حوزه صنایع هوایی با همکاری ستاد، ارائه می کنند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه بیان کرد: برگزاری 15 کارگاه آموزشی و 3 سمینار تخصصی و همچنین مسابقات فناورانه هوایی با موضوعات و محورهایی همچون طراحی و نوآوری پهپاد وسایل پرنده بدون سرنشین، رباتهای پرنده با ماموریت چک و خنثی سازی، رباتهای پرنده عملیاتی با حداکثر مداومت پرواز،  همچنین نمایش انواع سامانه ¬های بدون سرنشین و کنترل از راه دور اعم از هواپیما، بالگرد و ربات پرند در این نمایشگاه برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای پروازهای نمایشی و بالگردی یکی دیگر از بخش‏های این نمایشگاه است.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی گفت: ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتحادیه صنایع هوایی و فضایی کشور و با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امورخارجه، مرکز همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، سازمان صنایع هوا فضا، سازمان فرودگاه‌ها، سازمان صنایع هوایی، قرارگاه ثارالله تهران، ارتش، سپاه پاسداران و دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط برپا می‌شود.

به گفته کرمی، ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران در شش بخش تعمیر، نگهداری و اورهال هواپیما، الکترونیک، اویونیک، مخابرات و رادار، صنایع هوایی بدون سرنشین، هوانوردی عمومی و هواپیماهای سرنشین‌دار، آموزش، استانداردسازی و مهندسی مشاور، خدمات فنی و قطعه سازی (زنجیره تامین هوا فضا) و فضایی و هوافضا میزبان علاقه مندان خواهد بود.

براساس این گزارش، ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور و مشارکت شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی و همچنین مشارکت وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط از 4 تا 6 آذرماه در صنعت ساخت بالگرد تهران برگزار می شود.