دکتر سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهور در بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری خروجی تحقیقات این پژوهشگاه را مثبت دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نواوری، دکتر سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، صبح امروز ضمن بازدید از بخشهای مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، خروجی تحقیقات و پژوهش های محققان این پژوهشگاه را مثبت و فراتر از انتظار ارزیابی کرد و بر تجاری‏ سازی خروجی‌های آزمایشگاهی از طریق ورود به عرصه شرکت‌های دانش بنیان و یا عقد قراردادهای دو سویه با این شرکت‌ها تاکید کرد.

معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری با اشاره به نقش مهم تجهیزات آزمایشگاهی در روند تحقیق و پژوهش گفت: به کارگیری تفکر و ایده محققان و بروز رسانی داشته‌های علمی آنان در مقیاس آزمایشگاهی رکن اصلی تحقیق و پژوهش است.

سورنا ستاری با  تاکید به لزوم هم افزایی و هم گرایی نهادها و افراد فعال در حوزه‌های مختلف علم و فناوری، یکی از مشکلات عمده زیست فناوری را جزیره‏ای عمل کردن پژوهشکده‌ها دانست و تصریح کرد: بایو تکنولوژی شاخه‏ایی میان رشته ایی است و به همین دلیل نیاز به تعامل بیشتر نهادها و دستگاه‌های ذی ربط دارد.

دانشجویان زیست فناوری در بالاترین سطح خلاقیت

نایب رئیس هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه پتانسیل بالای نیروی انسانی متخصص در حوزه مهندسی ژنتیک و بایو تکنولوژی وجود دارد ادامه داد: دانشجویان دانشکده بایو تکنولوژی دانشگاه تهران به لحاظ نیروی ذهنی و خلاقیت و ایده پردازی در بالاترین سطح ممکن نسبت به همه مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا قرار دارند.

وی افزود: باید با کمک و همکاری و ایجاد تعامل دو سویه بین این دانشکده با مراکز تحقیقاتی مانند مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و یا پاستور بخش زیادی از نیازهای دانشجویان این رشته را رفع کرد. و به این ترتیب هم زمینه مناسب برای اثر گذاری آنان در جامعه فراهم شود.

ستاری با بیان اینکه پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست فناوری قابلیت بالایی برای ورود به عرصه تجاری سازی و تولید ثروت از علم دارد گفت: این پژوهشگاه به واسطه حضور متخصصان بومی با کیفیت و همچنین وجود مرکز رشد بسیار خوب هم در زمینه تجاری سازی و هم در زمینه علوم مرز دانش عملکرد مثبتی داشته است.

وی در پایان از آمادگی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برای حمایت و پشتیبانی مرکز رشد و شرکت‌های دانش‏بنیان نوپای این پژوهشگاه خبر داد و گفت: در بحث صدور مجوز توسط وزارت کشاورزی و وزارت بهداشت آماده هرگونه تعامل و همکاری با وزارتین هستیم.