آموزش و پرورش یکی از مهمترین ارکان رشد و آموزش دانش آموزان و نوجوانان به حساب می‌آید. خانه دوم دانش آموزان برای کسب مهارت های اجتماعی، دانش علمی و شناخت علا قه‌مندی‌های کاری برای انتخاب مسیر اینده تحصیلات دانشگاهی،  مدارس به حساب می ایند. جهت گیری صحیح تحصیلی نقش مهمی در انتخاب مسیر شغلی و بهبود برایند اقتصادی دانش پژوهان بعد از فراغت از تحصیل دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، یکی از موارد قابل تأمل در آموزش دانش آموزان انتقال دانش میدانی از مفاهیم کسب و کار ، اهمیت کارآفرینی و ایجاد کار گاه های آموزشی تخصصی برای ارزیابی علا قه مندی دانش آموزان به رشته های مختلف تحصیلی برای جهت گیری هر چه دقیق تر تحصیلی در اینده می باشد.

 تجربه نشان داده است که قدرت یادگیری برای نهادینه شدن مفاهیم مختلف آموزشی در میان دانش آموزان بسیار بالا تر از مقاطع دیگر تحصیلی می باشد. از طرف دیگر تفکر کارآفرینی که به معنی انتقال دانش کارآفرینی برای ایجاد بنگاه های اقتصادی نو پا و عموما دانش بنیان نیاز به نهادینه شدن در ساختار ذهنی جوانان برای پیاده سازی دارد. این جوانان متخصص و فارغ التحصیل رشته های مختلف دانشگاهی معمولا جهت گیری آموزشی و نقش افرینی اجتماعی را در دوران تحصیل در مدارس آموخته اند لذا نهادینه کردن یک مفهوم آموزشی نیاز به سرمایه گذاری زمانی و آموزشی در همان دوران نوجوانی و دانش اموزی را دارد.

آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی آموزشی این دانش آموزان میتواند با سیاست گذاری کلان در بخش آموزش دانش کارآفرینی نقش بسزایی در ایجاد انگیزه در دانش آموزان در همان سنین پایین تحصیل برای ایجاد شغل و بنگاه اقتصادی در اینده بعد از فراغت از تحصیل ایفا کند . این دانش آموزان با کسب مفاهیم اولیه کسب و کار در مدارس و شرکت در مجامع طراحی شده برای انتقال تجربیات کار افرینان موفق و جوان دارای نگرش کارآفرینی شده و جهت گیری تحصیلی خود را بر این اساس برنامه ریزی خواهند کرد. لذا داشتن هدف مشخص در این جوانان  برای بعد از فراغت از تحصیل کمک شایانی به رشد اقتصادی کشور از طریق بنگاه ها ی اقتصادی نو پا توسط همین متخصصان جوان می کند.

در این راستا برنامه های تخصصی و همکاری با مراکز شتابدهی در جهت اشنایی دانش آموزان با مفاهیم مدل های کسب و کار ، اقتصاد کارآفرینی ، کارگاه ها و همایش ها و رویداد های آموزشی برای ایجاد بستر هم اندیشی و پیاده سازی پروژه های دانش اموزی در راستای ایجاد بنگاه های نو پا در مدارس کمک شایانی به تحقق اهداف کارآفرینی میکند