ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی در راستای ترویج و فرهنگ­‌سازی در حوزه دانش‌­آموزی با همکاری تعدادی از شرکت­‌های دانش­‌بنیان در حوزه هوایی و هوانوردی، اقدام به راه اندازی باشگاه هوا فضای جوان کرده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،
ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی با در نظر گرفتن همکاری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت آموزش و پرورش و همچنین برنامه ریزی های مشخص شده از سوی معاونت  به منظور ترویج و فرهنگ سازی در حوزه دانش آموزی و دانشجویی اقدام به راه اندازی مجموعه ایی با مضمون باشگاه هوا فضای جوان کرده است.

بر همین اساس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوا نوردی معاونت علمی با در اختیار گذاشتن تجهیزات به پژوهش سراهای دانش آموزی با همکاری شرکت‌های خصوصی در نظر دارد علوم هوایی و هوانوردی را در سنین پایه و در میان دانش آموزان ترویج دهد.

بخشی از این مجموعه متعلق به تجهیز آزمایشگاه‌ها ی هوا  فضایی در پژوهش سراهای مدارس است، که با در اختیار گذاشتن تجهیزاتی از قبیل شبیه سازها، تونل باد، هواپیماهای مدل آموزشی به آشنایی علوم هوایی و هوانوردی در سنین پایین کمک می‌کند و به نوعی  فرهنگ سازی و ایجاد علاقه مندی را تقویت می‌کند.

بر اساس این گزارش ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی در نظر دارد با برگزاری دوره‌های آموزشی وارد مرحله برگزاری مسابقات دانش آموزی شود. طبق این برنامه ریزی‌ها قرار است، مسابقات به صورت المپیاد در سطح کشوری برگزار شود.

در کنار اقدامات صورت گرفته سایت باشگاه هوا و فضا با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی  در حال راه اندازی است و به زودی رونمایی خواهد شد که در این سایت با ارائه مطالب آموزشی هوا و فضا کار به صورت منسجم‌تری دنبال خواهد شد.