خودروی کاملا الکتریکی پورشه در حالی تا سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه خواهد شد که شتاب صفر تا شصت و دو را تنها در ۳.۵ ثانیه می پیماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در دهه های اخیر، کمپانی های خودروسازی به ساخت و تولید خودروهای الکتریکی روی آورده اند تا نه تنها از رقبای خود بازنمانند بلکه بتوانند نگاه های بیشتری را نیز با خود همراه کنند. خودروی کاملا الکتریکی پورشه با نام Mission E تا سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار خودروسازی خواهد شد.

محصول جدید پورشه اسپرت، زیبا و پر سرعت بوده و می تواند تبدیل به یکی از رقبای جدی کمپانی تسلا شود. خودروساز آلمانی اعلام کرده که محصول جدیدش از ویژگی هایی مانند توان ۶۰۰ اسب بخار،سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و همینطور امکان افزایش سرعت بیش از ۵۰۰ کیلومتر در حالت ویژه اسپرت و ورزشی را نیز برخوردار خواهد بود.

در این خودرو از باتری های نوع lithium-ion استفاده شده که با هر بار شارژ قادر به پیمودن بیش از ۵۰۰ کیلومتر است. اتمام سریع شارژ خودروهای برقی یکی از مشکلاتی است که باعث شده این خودروها با استقبال چندانی از سوی کاربران مواجه نشوند. اما کمپانی های خودروسازی به دنبال استفاده از باتری یا فناوری های جدیدی هستند تا بتوانند بر این مشکل غلبه کنند.

شرکت پورشه اعلام کرده باتری های محصول جدیدش تنها در مدت ۱۵ دقیقه به شارژ ۸۰ درصدی دست پیدا می کنند که در واقع دو برابر شارژ باتری خودروهای الکتریکی است که در حال حاضر وجود دارند. بیش از ۷۰۰ میلیون یورو در این پروژه سرمایه گذاری شده تا پورشه بتواند یکی از برترین خودروهای الکتریکی را عرضه کند.

محصول جدید گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان پس از معرفی با استقبال مخاطبانش مواجه شد تا خودروساز آلمانی به عرضه خودروهای الکتریکی روی بیاورد.