سوالی که در رقابت فزاینده امروزی پیش روی تصمیم گیرندگان شرکت‌هاست این است که چگونه می‌توانند با در نظر گرفتن واقعیت‌های درون سازمانی، خود را برای چالش‌های پیش روی محیطی آماده کنند. پر واضح است که بدون داشتن برنامه روشن و انعطاف‌پذیری‌های لازم هرگز نمی‌توان پا در عرصه چنین رقابت سنگینی گذاشت.

پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری:
برنامه به منزله پیش‌بینی‌های درست و منطقی و سپس آماده شدن برای برداشتن گام‌های درست و معقول، پیش شرط هر موفقیتی است و هر شرکتی که در این فرآیند، برنامه‌ریزی هوشمــندانه‌تر داشته و انعطاف‌پذیر‌تر عمل کند، موفق‌تر خواهد بود. در کتاب طرح کسب‌و‌کار نوشته فرانک اف. دیور، ترجمه دکتر داور ونوس، مسعود کرمی و مهرداد پرچ راهنمای جامع و کاربردی تهیه طرح کسب‌و‌کار به رشته تحریر در آمده است.

این کتاب شامل پنج بخش و مجموعا 15 فصل است که مبانی و اجزای طرح کسب‌و‌کار، تدوین استراتژی بازاریابی و برنامه اجرایی، تشریح مخاطرات پیش روی شرکت و… را بررسی کرده است.  در بخشی از آن می‌خوانیم: اگر شما استراتژی برای اجرای طرح کسب‌و‌کارتان نداشته باشید، این طرح کمک چندانی به شما نمی‌کند. برنامه اجرایی، اهداف شرکت، وظایف و کارهای لازم برای دستیابی به آن اهداف، زمان مورد نیاز و طریقه نظارت بر میزان پیشرفت در این راستا را مشخص می‌کند. طرح کسب‌و‌کار شما باید برنامه اجرایی مورد نیاز را برای پاسخ به سوال «چه زمانی» تدوین کند. در بخش آخر این کتاب هم یک طرح کسب‌و‌کار نمونه به‌عنوان راهنمایی برای مدیران آورده شده است. این کتاب در 288 صفحه به قیمت 12 هزار تومان توسط موسسه مهربان نشر به چاپ رسیده است.