این دو شرکت اعلام کردند که هدف اصلی شراکتشان طراحی خودروهای خودران، استفاده از دیتا برای عرضه خدمات، یادگیری ماشین و مدرنیزه کردن پروسه خرید خودرو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این اقدام حضور روزافزون شرکتهای فناوری در فضای خودروها را منعکس می‌کند. غول محصولات الکترونیکی کره جنوبی ال جی ماه گذشته اعلام کرد که قطعات مورد نیاز خودروی برقی شورولت بولت جنرال موتورز را تامین خواهد کرد. گوگل هم سرگرم تست خودروهای خودران است در حالیکه اپل به طور محرمانه تلاش می‌کند یک خودروی خودران را طراحی کند.

ولوو هم مانند سایر شرکتهای خودروسازی مشتاق است خودروهای اتوماتیک طراحی کند. این خودروساز در هفته گذشته “کانسپت۲۶″ را رونمایی کرد که مدل طراحی داخلی یک خودروی خودران بود.

دیتا و یادگیری ماشین یعنی جایی که رایانه می‌تواند یاد بگیرد خود را با انبوهی از اطلاعاتی که دریافت می‌کند تطبیق دهد و تصمیم بگیرد، بخش دیگری هستند که دو شرکت امیدوار هستند در آن همکاری کنند.

خودروهای مدرن مجهز به حسگرهای زیادی هستند که می‌توانند به عنوان مثال برای شناسایی شرایط جاده مانند لغزنده بودن مسیر مورد استفاده قرار بگیرند و اطلاعات لازم را برای راننده ارسال کرده و هشدار دهند.

یکی دیگر از بخشهای همکاری دو شرکت استفاده از هدست واقعیت افزوده مایکروسافت به نام هولولنز به منظور کمک به مشتریان در زمان خرید خودرو است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، مشتریانی که قصد خرید خودروهای ولوو را دارند می‌توانند با استفاده از این هدست، خودرو را به صورت سه بعدی و در رنگهای مختلف مشاهده کنند و با نحوه کار کردن آن آشنا شوند.

ولوو نخستین شریک خودروساز مایکروسافت برای فناوری هولولنز است و دو شرکت اعلام کرده اند برای طراحی فناوریهای جدید خودرو با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

ولوو که در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت جیلی چین خریداری شد، تلاش می‌کند شهرت خود را برای طراحی سوئدی و اهمیت به ایمنی بالا ببرد و عرضه هولولنز فرصتی برای این شرکت است تا برای مشتریانش تجربه ای فراتر از شیوه معمولی خرید در نمایشگاه‌های خود فراهم کند.