صندوق حمایت از پژوهشگران از پروژه ای در خصوص شناسایی توانایی افراد و استعدادیابی از طریق دریافت نقشه مغز حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  علی گرجی، رئیس بخش تحقیقات دانشگاه مونستر صبح امروز در نشست خبری در صندوق حمایت از پژوهشگران اظهار داشت: پروژه مشترکی میان ایران، آلمان و کانادا به منظور استعدادیابی افراد از طریق نقشه مغزی آنها در حال انجام است که صندوق حمایت از پژوهشگران این پروژه را پشتیبانی می کند.

وی خاطرنشان کرد: نقشه مغزی از طریق نوارهای مغز افراد تهیه می شود و بر اساس این نقشه استعدادها و توانایی های افراد قابل شناسایی خواهد شد.

این پژوهشگر ایرانی اضافه کرد: در حال حاضر نوارهای مغزی ۴۰ تا ۵۰ درصد امواج مغزی را حذف می کنند که ما برای اجرای این پروژه اقدام به تولید دستگاهی کرده ایم که این دستگاه تمامی امواج مغز را دریافت می کنند.

گرجی ادامه داد: این پروژه ابتدا بر روی حیوان و سپس بر روی انسان آزمایش شده و نتایج مثبت و موفقیت‌آمیزی را داشته است.

وی تصریح کرد: بر اساس نقشه مغز انسان قادر خواهیم بود تفاوت انسان ها در توانایی های مختلف را مشخص کرده و افراد را برای انجام فعالیت‌هایی که در آنها موفق می شوند، شناسایی کنیم.

این پژوهشگر ایرانی افزود: در این روش تحقیقاتی، علاوه بر ترسیم نقشه مغز انسان از تست های روانشناسی نیز استفاده می شود.

گرجی تاکید کرد: تمام فعالیت های انسان از طریق مغز هدایت می شود، بنابراین اگر بتوانیم از فعالیت مغز نقشه‌برداری کنیم، قادر خواهیم بود توانایی های افراد را در زمینه های مختلف متناسب با روحیات فرد شناسایی کنیم.