بر اساس بررسی های جدید نهاد دولتی ofcom در انگلستان، امسال برای اولین بار کودکان 12 تا 15 سالی که هم تلویزیون و هم کلیپ های You Tube را تماشا می کردند تمایل بیشتری نسبت به You Tube ازخود نشان دادند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، گزارش منتشر شده ofcom با عنوان والدین و فرزندان: استفاده از رسانه و گرایشات نسبت به آن نشان داد که 29% از کودکانی که در این گروه سنی هر دو محتوا را تماشا می نمودند بیان کردند که You Tube را ترجیح می دهند و در مقابل 25% تلویزیون را انتخاب کردند، 45% گفتند که هر دو را به یک اندازه دوست دارند و سایرین نظری نداشتند.

این نتایج نشان گر یک تغییر از سال 2014، که 30% از کودکان 12 تا 15 سال تلویزیون را انتخاب کرده و 25% You Tube را ترجیح می دادند، می باشد و از این رو ofcom یوتیوب را بطور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک جایگزین مهم برای تلویزیون سنتی می داند.


Ofcom در قسمت خلاصه گزارش خود آورده است: محتوایی که کودکان از آنها استفاده می کنند بیش از پیش در حال انتخاب شدن توسط واسطه های دیجیتالی از قبیل You Tube و Google می باشد. این سایت ها علاوه بر دارا بودن منابع محتوایی جذاب که در حال رقابت با تلویزیون های مخابره ای سنتی هستند، توسط برخی از کودکان به عنوان برند های قانونی که مناسب و قابل اعتماد بودن محتوا های خود را تضمین می کنند، نگریسته می شوند.


طبق یافته های Ofcom، هر چند BBC هنوز در میان گروه سنی 12 تا 15 سال برای دریافت اطلاعات دقیق و صحیح در باره آنچه در جهان می گذرد یک منبع مرجع به شمار می آید (52%)، اما تعداد کودکانی که در این رده سنی برای دریافت چنین اطلاعاتی به You Tube مراجعه می کنند، در حال افزایش است (8% در مقابل 3% در سال 2014).


حدود 52% از کسانی که You Tube تماشا می کردند می دانستند که هزینه های این سایت از محل تبلیغات و توسط شرکت ها تامین می شود، نسبتی که در مقایسه با سال 2014 تغییری نکرده است. در این بین 47% از افراد گروه سنی 12 تا 15 سال که از اینترنت استفاده می کنند می دانستند که گردانندگان سایت های ویدئویی ممکن است برای بیان مطالبی موافق نظر شرکت ها پول دریافت کنند.


Ofcom در یک آمار کلی به این نتیجه رسیده است که در سال 2015، 69% از کودکان 8 تا 11 سال و 86% از کودکان 12 تا 15 سال هم تلویزیون تماشا می کنند و هم You Tube.