دومین شماره ماهنامه علمی، خبری و تحلیلی فناوری فضایی همزمان با هفته پژوهش و با شعار «فناوری فضایی برای امنیت، رفاه و افزایش کیفیت زندگی» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  در این نشریه مطالبی در حوزه فضا و فناوری‌های فضایی، آخرین اخبار و رویدادهای اکتشافات و پیشرفت‌های این بخش، دیده می شود.

تاکنون ٢٧ شماره از فناوری فضایی توسط دفتر امور فضایی موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، منتشر شده اما این دومین شماره مجله فناوری فضایی است که برروی گیشه‌های مطبوعاتی سراسر کشور قرار گرفته است.

در دومین شماره این ماهنامه ٦٨ صفحه ای، به جز بررسی آخرین اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی در زمینه فناوری فضایی، گزارش ها و مقالات علمی و آموزشی و تحلیل های کارشناسی متنوع و خواندنی نیز دیده می شود. پرونده ویژه این شماره از ماهنامه فناوری فضایی نیز به موضوع فضانورد ایرانی اختصاص دارد. در این مطلب آخرین وضعیت پروژه فضانورد ایرانی و نظرات متنوع کارشناسی بررسی و نگارش شده است.

در یکی دیگر از مطالب این شماره، شکست های فضایی ٥ سال اخیر در سراسر دنیا مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته اند.

در این شماره همچنین مطالبی همچون سفینه های عجیب ناسا، تغییر و تحولات سازمان فضایی روسیه، تلاش برای یافتن حیات در مریخ، مخابرات ماهواره ای نظامی و گزارش اختصاصی از نمایشگاه هوافضای دبی منتشر شده است.

این نشریه به سردبیری عباس خاراباف روزنامه نگار و کارشناس هوافضا منتشر می شود.