گزارش جدید شرکت Ericsson در زمینه فناوری موبایل پیش بینی می کند که تعداد مشترکان موبایل 5G تا سال 2021 به 150 میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پیش بینی می شود که کره جنوبی، ژاپن، چین و ایالات متحده آمریکا پیشگام ارائه اولین و سریع ترین اشتراک 5G باشند. 5G انواع جدیدی از دستگاه ها را به اینترنت متصل کرده و دروازه های جدیدی از کاربرد های مرتبط با اینترنت اشیاء (IoT) را به روی ما می گشاید؛ این حرکت به سوی 5G، صنایع و ساختار های جدیدی را که منجر به دگرگونی ICT می شود، فعال خواهند ساخت.


این گزارش، که یک به روز رسانی جامع در ارتباط با موبایل است، پرده از یک افزایش معنا دار در استفاده از موبایل برای تماشای ویدئو بر می دارد بطوریکه در آمریکای شمالی و اروپا (2015 تا 2021) نسبت حجم ترافیک به گوشی هوشمند حدود 6 برابر خواهد شد.


در سال 2021 نسبت حجم ترافیک به گوشی هوشمند در آمریکای شمالی در هر ماه از 3.8 G تا 22 G رشد خواهد کرد؛ این افزایش در اروپای غربی از 2 G به 18 G خواهد بود.


افزایش در تعداد جهانی مشترکان موبایل با فعال سازی 20 اشتراک پهن باند موبایل در هر ثانیه عامل روشن دیگری برای رشد ترافیک داده می باشد. در حال حاضر به تعداد انسان های روی زمین اشتراک موبایل وجود دارد، در سال 2016 فقط تعداد مشترکین گوشی های هوشمند به عدد چهار میلیارد خواهد رسید.


از نظر Rima Qureshi، نایب رییس و کارمند ارشد استراتژی در شرکت Ericsson، 5G تقریبا چیزی بیشتر از خدمات سریع تر موبایل است، این فناوری دروازه های جدیدی از کاربرد های مرتبط با اینترنت اشیاء (IoT) را به روی ما می گشاید. برای مثال، Ericsson یک نمونه آزمایشی برای عملکرد شبکه 5G کاربردی و تحلیل داده به منظور حمل و نقل عمومی ساخته است که می تواند باعث صرفه جویی در منابع، کاهش ازدحام و تاثیر گذاری محیطی کمتر شود. حتی با گذار 5G از یک چشم انداز بسوی یک واقعیت، استفاده از حمل و نقل مبتنی بر ICT در صنایع معمول تر نیز خواهد شد.