شاید در اولین روزهای پیدایش اینترنت کسی تصور نمی‌کرد که جستجو در این شبکه‌ی عظیم اطلاعاتی به یک تجارت پرسود و پرطرفدار تبدیل شود، حال آنکه این روزها شاهد به بلوغ رسیدن کمپانی‌هایی نظیر گوگل در این مسیر هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شاید در اولین روزهای پیدایش اینترنت کسی تصور نمی‌کرد که جستجو در این شبکه‌ی عظیم اطلاعاتی به یک تجارت پرسود و پرطرفدار تبدیل شود، حال آنکه این روزها شاهد به بلوغ رسیدن کمپانی‌هایی نظیر گوگل در این مسیر هستیم. یاهو نیز به عنوان یکی از پایه‌گذاران صنعت جستجو، امروز از سرویس جستجوی ویدیویی خود برای سرویس‌های استریم رونمایی کرد. با زومیت همراه باشید.

به نظر می‌رسد یاهو نبود سرویس جستجو در حوزه‌ی کانال‌های استریم ویدیو را لمس کرده و از این‌رو این کمپانی امروز از سرویس جستجوی ویدیویی خود برای کانال‌های استریم ویدیو رونمایی کرد. این سرویس در قالب یک اپلیکیشن برای دو پلتفرم اندروید و iOS در اختیار کاربران قرار گرفته و از طریق آن می‌توان به جستجوی محتوای مورد نظر در میان سرویس‌های استریمی نظیر هولو، آمازون یا نتفلیکس پرداخت. اما شاید این سوال نیز برای شما مطرح شده باشد که عملکرد سرویس Yahoo Video Guide به چه شکل خواهد بود؟ یاهو در این سرویس انواع ویدیوهای استریم شده از طریق سرویس‌های موجود را در کنار شبکه‌های کابلی نظیر HBO یا AMC به کاربران نمایش خواهد داد. این سرویس برای کابران آمریکایی توسعه یافته و هم‌اکنون می‌توان نتایج جستجو را از میان ۳۰ کانال استریم و تلویزیونی مشاهده کرد.

در این اپلیکیشن می‌توان جستجو را در سه ژانر برنامه‌های ویژه، سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی جستجو کرد. همچنین در بخش ویژه‌ای از اپلیکیشن امکان مشاهده‌ی پیشنهادات یاهو نیز براساس ژانر و محبوبیت ویدیو‌ها وجود دارد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که یاهو ویدیو‌های مورد نظر را براساس فیلترهای اعمال شده توسط کاربران نمایش خواهد داد. قابلیتی به نام Mood Picker نیز وجود دارد که از طریق آن می‌توان بهترین پیشنهادات ارائه شده توسط یاهو را براساس وضعیت روحی کاربر مشاهده کرد.